طرح خلاقانه دختر دهه هشتادی برای یاری به دیگران ، از کنکور پزشکی تا طراحی اپلیکیشن تحلیل رقبا

به گزارش مجله آرنا، نرگس حیدر دوست، از دخترهای دهه هشتادی عشق پزشکی بود. حتی 6 سالی هم در دبیرستان تیزهوشان درس می خواند اما دست تقدیر و اتفاقات غیرمنتظره زندگی این دختر خوش ایده و خلاق را به سمت مشاوره کارآفرینی در حوزه کسب وکارهای خانگی کشاند تا میدان خدمت به خلق را از مسیر دیگری دنبال کند.

طرح خلاقانه دختر دهه هشتادی برای یاری به دیگران ، از کنکور پزشکی تا طراحی اپلیکیشن تحلیل رقبا

مجله آرنا- بهاره خسروی: زندگی در واقع مجموعه ای از تلخی ها و شیرینی هاست و برنده کسی است که به دل تلخی ها بزند و از آن شهد و شکر ناب بسازد. نرگس قهرمان قصه ما هم با تغییر مسیر زندگی اش و حمایت از افراد جویای کار در قالب مشاوره های رایگان حضوری و مجازی درواقع به این اصل رسید که خواندن قصه زندگی اش خالی از لطف نیست.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

پرواز پدر و باز ماندن از کنکور پزشکی

دنیای کودکی های نرگس با پزشکی گره خورده بود. به همه چیز از دریچه پزشکی نگاه می کرد و همه خانم دکتر صدایش صدایش می زدند. رشته تجربی را در دبیرستان تیزهوشان خواند و هرچه به سال های پایانی تحصیل و کنکور نزدیک می شد ، این شور و علاقه صد چندان در وجودش نمایان می شد تا اینکه اردیبهشت ماه سال گذشته درست در روزهایی که نرگس فقط چند قدم تا کنکور پزشکی برای رسیدن به آرزوی دیرینه اش فاصله داشت، اتفاق تلخی برایش رقم خورد و پدر به آسمان پرواز کرد و نرگس هم از کنکور پزشکی باز ماند.

سقوط از بالکن و تحصیل در رشته هنر

چند ماهی از پرواز پدر می گذشت که دومین اتفاق سخت در زندگی نرگس رقم می خورد. سقوط از بالکن طبقه اول و ضربه مغزی که دو هفته باعث بستری شدنش در بیمارستان و استراحت مطلق می گردد. توصیه پزشکان این بود که نرگس سراغ درس های تخصصی و سنگین و کسب وکارهایی باعث آسیب رسانی به فکرش می گردد پرهیز کند. چراکه دنبال کردن آن در دراز مدت خطرات جبران ناپذیری مانند سکته مغزی را و مواردی از این دست را داشت. اما نرگس اهل خانه نشستن و تعطیل کردن کوشش و پویایی نبود و این بار به مدد روحیه هنرمندانه ای که داشت سراغ تحصیل در رشته هنر اسلامی در دانشگاه سوره رفت.

مشاور راه اندازی کسب وکارهای خرد خانگی

نرگس از همان دوران تحصیل درس و مدرسه از یادگیری دوره های آموزشی مهارت با رایانه غافل نبود و خیلی زود توانست مدرکش را دریافت کند و حتی در کسوت تدریس میان دوستان و آشنایان فعالیت کند. بلد بودن مهارت در تغییر مسیر زندگی نرگس نقش مهمی داشت. او در این باره تعریف می نماید : دوران مدرسه در یک مرکز نیکوکاری با عنوان خانه دختران در محله رباط کریم، دوره تدریس مهارت های رایانه را داشتم. از همانجا به این فکر کردم برای توانمندسازی بانوان به ویژه کسب وکارهای خرد کار ویژه ای انجام دهم. کاری که شاید برای انجام آن باید هزینه های هنگفتی را پرداخت کرد. بسیاری از زنان سرپرست خانوار و افراد جویای کاری که در این حوزه کار می کردند با نحوه رقابت و اینکه یک محصول را چطور در فضای مجازی معرفی نمایند اطلاع چندانی نداشتند.

بنا به تعریف نرگس بی اطلاعی بخشی از ماجرا بود و بخش دیگر اینکه باید هزینه سنگینی را برای مشاوره ها پرداخت می کردند و بعلاوه کار تجزیه تحلیل رقبا بیشتر شرکت های بزرگ انجام می دادند و این کار چندان در میان مشاغل و کسب وکارهای خرد رایج نبود. همین ماجرا جرقه راه اندازی یک اپلیکشن را در فکر نرگس انداخت.

آشنایی با مجموعه دانش بنیان ایده پردازی ذوق

ماجرای طراحی اپلیکیشن آموزش و مشاوره رایگان برای آشنایی بیشتر صاحبان کسب وکارهای خرد با رقبا از یک همایش در مجتمع شهید حبیب غنی پور واقع در پازل دهم شهر تهران آغاز شد. در این همایش نرگس برای عملی شدن ایده اش با مجموعه دانش بنیان ایده پردازی ذوق آشنا می گردد و برای به ثمر رساندن ایده اش با همراه تعدادی از دوستان اپلیکیشن مورد نظرش را طراحی می نماید. در این اپلیکیشن، آموزش های آنلاین را برای زنان سرپرست خانوار و افراد جویای کار برگزار می شد که چطور با استفاده از امکلانات موجود در حوزه عکاسی و معرفی و فروش خوب محصولات فعالیت نمایند.

نرگس در این زمینه مشاوره های حضوری رایگان یا حتی تلفنی زیادی را انجام داده است. در بسیاری از کارگاه های خیاطی و صنایع دستی حاضر شده است و بسته های حمایتی آموزشی رایگان را برای بهره مندی از نیازمندان در دل این اپلیکیشن ارائه داده است.

نرگس معتقد است برای انجام کار خیر و یاری و خدمت به دیگران از هر تربیونی می توان استفاده کرد و مهم کم کردن یک بار سنگین هرچند کوچک از دوش نیازمندان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2167

به "طرح خلاقانه دختر دهه هشتادی برای یاری به دیگران ، از کنکور پزشکی تا طراحی اپلیکیشن تحلیل رقبا" امتیاز دهید

2 کاربر به "طرح خلاقانه دختر دهه هشتادی برای یاری به دیگران ، از کنکور پزشکی تا طراحی اپلیکیشن تحلیل رقبا" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح خلاقانه دختر دهه هشتادی برای یاری به دیگران ، از کنکور پزشکی تا طراحی اپلیکیشن تحلیل رقبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید