عکس، کشف پالت رنگ با قدمت 3400 سال در مصر

به گزارش مجله آرنا، به نقل از العربیه، در طی دو روز گذشته چندین رسانه خارجی اطلاعات مختصری درباره یک پالت رنگ منتشر کردند که به هنرمندی که بین سال های 1390 تا 1352 قبل از میلاد در مصر فراعنه زندگی می نموده است تعلق دارد. این پالت بدون ذکر دقیق تاریخ استفاده آن از سوی یک مأموریت باستانی بریتانیا در جنوب مصر کشف شد.

عکس، کشف پالت رنگ با قدمت 3400 سال در مصر

مصریان باستان آن را به زبان خود آن را واست می نامیدند که در فاصله 670 کیلومتر با قاهره در شهر الاقصر در جنوب مصر قرار گرفته است، اما کسی دقیقاً نمی داند این هنرمند کیست.

این پالت رنگ نقاشی که از یک تکه عاج ساخته شده است 17.5 سانتی متر طول دارد و شامل 6 حفره کنده کاری شده بیضی شکل برای قرار دادن رنگ ها است که لرد کارنارون انگلیس چند ماه قبل از مرگش در سال 1923 در قاهره آن را پیدا نموده است.

کسی که به تصویر این پالت نگاه می نماید، می فهمد که این نقاشی حاوی بقایای رنگ هایی از سوی هنرمندی است که هم زمان با آمنهوتپ سوم زندگی می کرد. این نقاش برای تهیه نقاشی های خود از آبی، سبز، قهوه ای، زرد، سیاه، قرمز و سفید استفاده نموده است.

او و دیگر هنرمندان رنگدانه های خود را با مواد معدنی از طریق ابزار های سنگی مخلوط می کردند و سپس محصول را با آب و صمغ گرفته شده از چوب یا سفیده تخم مرغ مخلوط می کردند تا رنگ هایی ایجاد گردد که به دیوارها، چوب یا پاپیروس برای هزاران سال روشن باقی بماند.

طبق مطالعه ای که از سوی تیمی از دانشمندان در آزمایشگاه ملی لارنس برکلی در کالیفرنیا تهیه شده است مهمترین رنگ معروف آبی فرعونی بود که فراعنه بیش از 5000 سال پیش با گرم کردن مخلوطی از ترکیبات کلسیم و مس، با شن و ماسه معروف به دی اکسیدان سیلیس، علاوه بر نمک استخراج شده از خاکستر بعضی گیاهان سوزانده شده و همچنین نوشابه فراوری آن را شروع کردند.

رنگ گرانبها برای فراوری بهترین آثار هنری شد که رنگ آبی رنگ آسمان و رنگ کل دنیا و رنگ آب های نیل و مهمترین موارد استفاده می شد. مجسمه ها، نقاشی ها، مقبره ها، تابوت ها و سرامیک ها را با این رنگ تزئین می کردند.

باشگاه مجله آرنا

منبع: گردشبان
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1580

به "عکس، کشف پالت رنگ با قدمت 3400 سال در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، کشف پالت رنگ با قدمت 3400 سال در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید