غذاهای بومی شهرستان عباس آباد ثبت ملی می شوند

به گزارش مجله آرنا، ایلنا/ براساس آخرین اخبار و گزارشات بدست آمده، غذاهای بومی شهرستان عباس آباد ثبت ملی می شوند.

غذاهای بومی شهرستان عباس آباد ثبت ملی می شوند

نادر سحرخیز با اشاره به شکم گردی و توریستی غذا به عنوان یکی از خاطره انگیزترین لذت های مسافرت برای توریستان گفت: شهرستان عباس آباد در این حوزه صاحب برند و نام و نشان است که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی شهرستان عباس آباد اضافه کرد: جاذبه سازی در توریستی اهمیت بالایی دارد و شاید به جرات بتوان گفت در غرب مازندران کمتر شهرستانی را در حد و میزان شهرستان عباس آباد بتوان مشاهده کرد که دارای تنوع فرصت توریستی باشد.

او گفت: وجود رستوران های متعدد دارای نشان تجاری و باسابقه، واحدهای بومگردی متعدد که بیشترین فعالیت آنان در حوزه توریستی خوراک است، همگی بیشترین حجم جذب توریست را به خود اختصاص داده و بسیار در اقتصاد شهرستان موثر هستند.

سحرخیز با بیان اینکه در کوشش هستیم با برنامه ریزی انواع جشنواره های غذا را در حوزه توریستی در سطح شهرستان خصوصا روستاها توسعه دهیم، توضیح داد: بر این باوریم از هر فرصتی برای شکوفایی اقتصاد شهرستان عباس آباد بهره برداری کنیم و در این راه حمایت مسئولین ذیربط در شهر و روستا بسیار موثر خواهد بود.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی شهرستان عباس آباد یکی از اهداف مهم جاذبه سازی از توریستی غذا را ثبت غذاهای بومی محلی در لیست میراث ناملموس برای این شهرستان برشمرد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 خرداد 1403 بروزرسانی: 29 خرداد 1403 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2236

به "غذاهای بومی شهرستان عباس آباد ثبت ملی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای بومی شهرستان عباس آباد ثبت ملی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید