مقایسه تعطیلات مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا از سال 93 تا 98

به گزارش مجله آرنا، در روزهای آلودگی هوا تنها تدبیر مدیران تعطیلی مدارس است به طوری که در سال 1398 به مدت 12 روز مدرسه های تهران را تعطیل کردند.

مقایسه تعطیلات مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا از سال 93 تا 98

به گزارش خبرنگار در دنیا سالیانه 3 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که 90 درصد آنان در کشور های توسعه یافته هستند. در بعضی کشور ها تعداد افرادی که در اثر این عامل جان خود را از دست می دهند بیشتر از قربانیان سوانح رانندگی است.

این مرگ و میر مربوط به آسم، برونشیت، تنگی نفس، سکته قلبی، و آلرژی های مختلف تنفسی است. آلودگی هوامی تواند آثار زیان باری در دراز مدت و کوتاه مدت بر سلامت انسان ها بگذارد. البته میزان تأثیر آلودگی هوا بر افراد مختلف متفاوت است.

آسیب پذیری بعضی افراد در برابر آلودگی هوا بسیار بیشتر از دیگران است. بچه ها کم سن و سال و سالمندان بیشتر از دیگران از آلودگی هوا آسیب می بینند. معمولا میزان آسیب بستگی به میزان قرار دریافت در معرض آلاینده ها و غلظت مواد شیمیایی دارد.

تمامی مقاطع تحصیلی استان تهران تعطیل شد

متخصصان معتقدند موادی که به وسیله هوای آلوده وارد محیط می شوند دارای ترکیباتی هستند که باعث نابودی بافت های مختلف بدن خواهد شد. این مواد به وسیله ریه، پوست، مخاط بدن، مخاط چشم، گوش، بینی و دستگاه گوارش، وارد بدن شده و باعث تخریب سلول های بدن می گردد. در واقع تجمع این مواد در بدن هنگام آلوده بودن هوا به دلیل داشتن اکسیژن ناپایدار و واکنش با یک سلول، آن را اکسید می نماید.

سال 1393 مدارس بدون هیچی تعطیلی بوده است.

سال 1394 به مدت 3 روز مدارس تهران و 2 روز مدارس شهرستان ها تعطیل بوده است.

سال 1395 به مدت 3 روز یعنی از 24 تا 26 آبان مدارس سراسر کشور تعطیل بوده است.

سال 1396 به مدت 4 روز از 26 تا 29 آذر مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده بود.

سال 1397 تنها یک روز مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده بود.

اما در سال 1398 به مدت 12 روز به دلیل آلودگی هوا مدارس تعطیل شد، که این موضوع می تواند برای تمام افراد بسیار هشدار دهنده و خطرناک باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 584

به "مقایسه تعطیلات مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا از سال 93 تا 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تعطیلات مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا از سال 93 تا 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید