مهدها و مدارس ابتدایی برخی شهرستان های البرز فردا تعطیل است

به گزارش مجله آرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: مدارس ابتدایی و مهد های کودک البرز به جز شهرستان های طالقان و بخش آسارا با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا فردا چهارشنبه 22 آبان ماه تعطیل شد.

مهدها و مدارس ابتدایی برخی شهرستان های البرز فردا تعطیل است

به گزارش گروه اجتماعی مجله آرنا، علی درویش پور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و رئیس کمیته اضطرار آلودگی هوا شامگاه سه شنبه در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز گفت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده ها و نزدیکی به سطح ناسالم برای تمام گروه ها، با هدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تصمیم هایی مانند تعطیلی برخی مقاطع تحصیلی اتخاذ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز اذعان کرد: مدارس ابتدایی و مهدهای کودک استان البرز به جز شهرستان های طالقان و بخش آسارا با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا فردا چهارشنبه 22 آبان ماه تعطیل است.

درویش پور با بیان اینکه شهرداری های استان به جز آسارا و طالقان فعالیت های عمرانی آلاینده را متوقف کنند، از نیروی انتظامی خواست که تا سرانجام شرایط هشدار آلودگی از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری کند و این خودروها تا رفع مشکل اجازه تردد در شهر را نداشته باشند.

وی تأکید کرد: لازم است ماسک های مناسب بین پرسنل دستگاه های امدادی، انتظامی و خدماتی در معرض آلودگی توزیع شود و باید پیش بینی های هواشناسی به صورت دقیق و فوری در اختیار اعضای کمیته اضطرار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز ضمن درخواست از مردم برای خودداری از تردد غیرضروری مطرح کرد: دستگاه های دولتی همکاری های لازم برای اعطای مرخصی به نیروهای مبتلا به بیماری های قلبی یا تنفسی و اولیای دانش آموزان دوره ابتدایی و مهدکودک را به عمل آورند.

درویش پور با تأکید بر اینکه صنایع آلاینده و معادن شن و ماسه فردا تعطیل شوند، اظهار کرد: رسانه ها نیز در این ایام نسبت به پخش پیام های بهداشتی برای شرایط آلودگی هوا اهتمام بیشتری داشته باشند.

در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد که اورژانس در نقاط آلوده تر شهرها استقرار یابد و در کنار این کار آموزش به شهروندان نیز انجام شود. براساس اعلام شهرداری کرج فردا چهارشنبه اتوبوس های درون شهری برای استفاده شهروندان نیم بها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 481

به "مهدها و مدارس ابتدایی برخی شهرستان های البرز فردا تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدها و مدارس ابتدایی برخی شهرستان های البرز فردا تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید