موی زیبا موی شفاف موی نو!

به گزارش مجله آرنا، با افزایش سن ،مو تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله خشکی سر و نازک شدن موها قرار می گیرد ؛موها همان میزان که پوست نیازمند توجه است، به رسیدگی نیاز دارند. بسیار هستند خانم هایی که در حفظ سلامت پوست، به ویژه پوست صورت شان وسواس نشان می دهند، اما به موهایشان یک صدم آن توجه و رسیدگی نمی نمایند. یکی از عوامل مهمی

موی زیبا موی شفاف موی نو!

موی زیبا موی شفاف موی نو!

با افزایش سن ،مو تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله خشکی سر و نازک شدن موها قرار می گیرد ؛موها همان میزان که پوست احتیاجمند توجه است، به رسیدگی احتیاج دارند. بسیار هستند خانم هایی که در حفظ سلامت پوست، به ویژه پوست صورت شان وسواس نشان می دهند، اما به موهایشان یک صدم آن توجه و رسیدگی نمی نمایند. یکی از عوامل مهمی که باعث شاداب نگه داشتن موها می گردد، رطوبت رسانی به موها است. علاوه بر این استفاده درست و صحیح از محصولات آرایشی و بهداشتی مو هم ،تاثیر بسزایی در سلامتی موهایتان دارد. در این مطلب به یک سری اصول اولیه برای داشتن موهایی مجذوب کننده اشاره می کنیم.

انتخاب شامپویی مناسب

با افزایش سن پیدا کردن شامپویی مناسب و کارساز سخت تر می گردد؛ فرمول های حجم دهنده مو، اغلب در شامپوهای حجم دهنده همراه نرم نماینده های قوی ،برای رطوبت رسانی به موها استفاده می گردد. اما امروزه کمتر از ترکیبات حجم دهنده در شامپوها استفاده می گردد و به جای آن، اندازه نرم نماینده در شامپو ها را افزایش می دهند تا رطوبت کافی به موها برسند . اگر موهایتان نازک شده و مستعد خشک شدن است. حتماً سراغ شامپوهایی با عصاره طبیعی مانند بابونه، صدر یا حنا بروید ؛این شامپوها اغلب به تقویت موهایتان یاری می نماید. استفاده از انواع تقویت نماینده ها و تونیک های طبیعی هم، برای تقویت موهای شنماینده و آسیب دیده کارساز است.

نازک شدن موها، دغدغه همه خانم ها

اگر روز به روز فرق سرتان بازتر می گردد و دم اسبی تان کم حجم تر و ..قطعا این نگرانی سراغ تان می آید که در حال از دست دادن موهایتان هستید یا دچار ریزش موشده اید ،اما دلیل همواره این نیست؛ نازک شدن موها ،به معنای کم شدن آنها نیست . با افزایش سن ،ضخامت موها کمتر می گردد و این به معنای آن است که همان تعداد فولیکول وجود دارد . اما به خاطر نازک شدن آن ،موها کم حجم تر نشان داده می شوند. موهای نازک بیشتر مستعد ریزش ،آسیب دیدگی و خشک شدن هستند و از آن جایی که در سن بالا رشد موها کم می گردد، این آسیب ها و کم حجم بودن مو بیشتر معین و معلوم می گردد. حتی اگر هنگام شانه کردن موهایتان، با میزان موی بیشتری بین دندانه های شانه تان روبرو می شوید، نگران نشوید، اگر چه 40درصد خانم ها در دوران یائسگی دچار ریزش مو می شوند ،اما ریزش تقریبا 100عدد مو در روز کاملا طبیعی است و در صورتی که میزان آن بیشتر از این تعداد باشد، باید با پزشک تان در این زمینه مشورت کنید. محتمل است این ریزش ها مربوط به کاهش اندازه استروژن ،کمبود آهن یا استرس باشد.

راهکار اول :با یک شامپوحجم دهنده آغاز کنید که در ترکیبات آن برنج یا جو دو سر موجود باشد ؛چرا که این مواد، باعث ضخیم شدن مو و تقویت آن می شوند.

راهکار دوم :در صورتی که به یک مهمانی زنانه دعوت شده اید و دوست ندارید فرق سرتان معلوم باشد ،می توانید بعد از حالت دادن موهایتان از اسپری حجم دهنده مو بهره ببرید.

راهکار سوم :در صورتی که فکر می کنید موهایتان نازک شده است ،از دم اسبی بستن آنها خودداری کنید و تا حد امکان موهایتان را سفت نبندید ؛محکم بستن و جمع کردن موها می تواند، ریشه مو را ضعیف نموده و ریزش آن را تشدید کند.

راهکار چهارم :هر گونه عملیاتی مانند فرکردن، رنگ کردن و صاف کردن موها باعث می گردد، به موهای خشک تان آسیب جدی وارد گردد؛ به همین دلیل بهتر است در صورت احتیاج به رنگ کردن، از ریشه موها آغاز نموده و چند دقیقه آخر را به رنگ کردن پایین و نوک موها اختصاص دهید. رنگ، نوک موها را خشک نموده و باعث ایجاد موخوره می گردد.

راهکار پنجم :رطوبت ،دوای درد موهای خشک و آسیب دیده است پس تا حد امکان، به موهایتان رطوبت برسانید . استفاه از انواع سرم ها ،ماسک ها، تونیک ها و تقویت نماینده های مو به این امر یاری می نماید.

انتخاب کوپ ایده ال

انتخاب یک کوپ ایده آل ،تاثیر چشمگیری بر چهره افراد می گذارد؛ معمولا کوپ را متناسب با فرم چهره و حالت موها انتخاب می نمایند. لزومی ندارد حتما موهایتان را خیلی کوتاه یا بلند نگه دارید، بلکه کافی است با توجه به فرم صورت تان ،کوپ مورد نظر را انتخاب کنید. معمولا موهایی که تا سرشانه ها ریخته می شوند، میزان ای مناسب برای همه نوع چهره ای است. برای صورت های کشیده ،مدل مویی شلوغ و برای صورت های گرد موهایی لخت و خرد برترین کوپ محسوب می شوند . اگر موهایتان خیلی نازک و شنماینده است، مدل کوپ شلوغ و خرد را پیشنهاد نمی کنیم. افرادی که موهایی پرحجم دارند و هنگام آراستن موهایشان کلافه می شوند، با انتخاب کوپ خرد می توانند موهایشان را راحت تر حالت دهند . اگر موهای کم پشت و نازکی داشته باشید و مدل خرد را انتخاب کنید، هنگام حالت دادن موها دچار مشکل می شوید؛ چرا که مویی برای حالت دادن وجود ندارد !برترین کوپ برای این نوع موها، موهایی یک دست بلند یا کوتاه است، اگر صورت تان ذوزنقه ،لوزی یا مثلثی شکل است ،بهتر است کوپ موهایتان را به گونه ای انتخاب کنید که هنگام حالت دادن ،موهایتان را به سمت بیرون و تیغ تیغی فرم دهید. ریختن موها روی صورت هم ،چهره شما را مجذوب کننده تر می نماید؛ معمولا مدل چتری به همه نوع چهره ای می آید و سن افراد را کمتر نشان می دهد.

شفافیت موها فراموش نگردد

نرم نماینده حرف اول را می زند

در هر بار شست و شو، حتماً از نرم نماینده بهره ببرید؛ نرم نماینده را از وسط موها زده و به سمت نوک موهایتان راهنمایی کنید.

بگذارید موهایتان سرما را احساس کند

بعد از این که موهایتان را خوب شستید و نرم نماینده زدید، آنها را با آب سرد،آب کشی کنید یا حتما موها را در معرض باد خنک سشوار قرار دهید . این کار باعث تقویت کوتیکول موها شده و آن را براق و درخشان نگه می دارد.

موهایتان را محافظت کنید

هنگامی که از وسایل حالت دهنده مو مانند سشوار ،صاف نماینده و ویو استفاده می کنید، موهایتان را تقویت کنید . بعلاوه مصرف انواع سرم، ماسک و تونیک بعد از استفاده از این وسایل پیشنهاد می گردد.

درست شانه کنید

هنگام شانه کردن موهایتان ،از یک شانه با دندانه های محکم بهره ببرید؛خیلی موهایتان را فشار ندهید و به آرامی و در یک جهت شانه بزنید. از شانه کردن موهای خیس بپرهیزید.

منبع:نشریه زندگی ایده آل شماره 47

منبع: راسخون
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1714

به "موی زیبا موی شفاف موی نو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موی زیبا موی شفاف موی نو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید