نانو پوشش ضد ویروس کرونا برای اولین بار توسط محققین دانشگاه اراک تولید شد

به گزارش مجله آرنا، محققان دانشگاه اراک پیروز شدند برای اولین بار پوشش نانویی ضدویروس کرونا را تولید کنند که اثر این پوشش تا سه ماه از نفوذ ویروس به سطوح جلوگیری می کند.

نانو پوشش ضد ویروس کرونا برای اولین بار توسط محققین دانشگاه اراک تولید شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه مجله آرنا، محققان دانشگاه اراک پیروز شدند برای اولین بار نانوپوشش ضدویروس کرونا را تولید کنند.

این محصول به صورت مایع روی سطوح قرار می گیرد و لایه ای روی سطح تشکیل می دهد. پس از گذشت 24 ساعت باعث پاکیزگی سطح مورد نظر شده و تأثیر آن تا سه ماه ماندگار است.

این پوشش خواص آنتی باکتریال و آنتی ویروسی دارد و می تواند برای مقابله با کرونا اثرگذار باشد. همچنین پوشش نانو شفاف بوده و ذرات 30 تا 50 نانومتری دارد و محلولی از آب و اتانول می تواند آن را از بین ببرد. ضخامت این پوشش روی سطوح بین 10 تا 100 نانومتر است.

از ویژگی های این پوشش می توان به عدم بوی نامطبوع و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد. پس از قراردریافت روی سطح به سرعت خشک شده و قابلیت اجرای سریع بر سطوح غیرجذبی مانند شیشه، سرامیک، فلزات، پلاستیک و سطو جذبی مانند پارچه، البسه، چوب و ام دی اف دارد.

از این محصول می توان در سطوح داخلی ساختمان ها، مراکز درمانی و بیمارستانی، سرویس های بهداشتی، مطب ها و سایر اماکن عمومی که در معرض ویروس هستند، استفاده کرد.

نمونه اولیه این طرح در سطح محدود پیروزیت آمیز بوده و این پژوهش برای دریافت مجوز تولید به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 967

به "نانو پوشش ضد ویروس کرونا برای اولین بار توسط محققین دانشگاه اراک تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانو پوشش ضد ویروس کرونا برای اولین بار توسط محققین دانشگاه اراک تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید