نصب 14 فقره انشعاب مولدهای خورشیدی در دهگلان

به گزارش مجله آرنا، مدیریت توزیع برق شهرستان دهگلان گفت: از ابتدای امسال تا کنون 14 فقره انشعاب مولدهای خورشیدی در سطح شهرستان دهگلان نصب شده است.

نصب 14 فقره انشعاب مولدهای خورشیدی در دهگلان

به گزارش مجله آرنا کردستان، کیومرث آقا محمدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت وگو با مجله آرنا، اظهار کرد: بهره گیری از سامانه های خورشیدی به یک ضرورت اجتناب ناپذیر در زندگی امروز تبدیل شده است.

مدیریت توزیع برق شهرستان دهگلان تاکید کرد: با اطلاع رسانی های اجرا شده، مردم برای بهره گیری از این نوع انرژی ها رغبت بیشتری پیداکرده اند و به نظرمی رسد که در آینده سهم استفاده از سامانه های خورشیدی فرایند فزاینده ای پیدا کند.

آقامحمدی در موردنحوه نصب سامانه های خورشیدی از طریق مشترکان برق گفت: شرط اول برای نصب سامانه های خورشیدی دارا بودن انشعاب برق است و مشترکان به اندازه ظرفیت انشعاب و ظرفیت آمپر کنتور واحدهای مسکونی شان می توانند نسبت به نصب سامانه خورشیدی در منازلشان اقدام کنند.

وی اذعان داشت: با توجه به کمبودهای تولید برق درروزهای اخیر در سطح کشور برای کاهش توان تولید برق در نیروگاه ها و اعمال خاموشی های برنامه ریزی شده، ایجاد و احداث مولدهای خورشیدی طرفداران زیادی پیدا کرده است که خوشبختانه با مساعدت های لازم از طرف ارگان های مختلف از جمله بهزیستی و کمیته امداد در تیرماه سال جاری در این شهرستان تعداد 14 مولد خورشیدی 5 کیلووات احداث شده است.

مدیریت توزیع برق شهرستان دهگلان با تاکید بر اینکه نصب سامانه های خورشیدی از طریق مردم، کمک قابل توجهی به شبکه برق در زمان پیک بار خواهد کرد، اضافه کرد: این امر به متعادل کردن چرخه مصرف و تولید کمک می کند.

وی اضافه کرد: قیمت انرژی های فسیلی روزبه روز گران تر می شود و مصرف آن ها دیگر مقرون به صرفه نیست چراکه دربردارنده آلودگی های زیست محیطی است به همین دلیل وزارت نیرو از چند سال گذشته با سیاست گذاری های مختلف، برای ترغیب مردم برای استفاده از این نوع انرژی ها گام برداشته است.

وی به مزایای استفاده از مولدهای خورشیدی هم گریزی زد و یادآوری کرد: کاهش آلودگی های زیست محیطی و کربنی، تضمین امنیت انرژی برای نسل های آینده، صرفه جویی در مصرف آب و سوخت های فسیلی در تولید برق از مزایای مولدهای خورشیدی است.

مدیریت توزیع برق شهرستان دهگلان در سرانجام خاطرنشان کرد: احداث مولدهای خورشیدی در بخش خصوصی در سطح شهرستان دهگلان با همکاری سایر نهادهای مرتبط ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1686

به "نصب 14 فقره انشعاب مولدهای خورشیدی در دهگلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب 14 فقره انشعاب مولدهای خورشیدی در دهگلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید