نماینده سازمان ملل: حملات هوایی به صنعا غیرنظامیان را تهدید می نماید

به گزارش مجله آرنا، نماینده سازمان ملل در امور یمن توضیح داد که حملات هوایی جنگنده های نیروهای ائتلاف به صنعا، غیر نظامیان را هدف قرار می دهد و آنها را در معرض خطر قرار داده است.

نماینده سازمان ملل: حملات هوایی به صنعا غیرنظامیان را تهدید می نماید

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، مارتین گریفیتس امروز (سه شنبه) با بیان اینکه بحران یمن، عظیمترین فاجعه انسانی دنیا است و قحطی، این فاجعه را افزایش می دهد، اضافه نمود: آتش بس در تمام مناطق یمن و بازگشایی فرودگاه صنعا و تضمین ورود سوخت و کالا یک ضرورت فوری بشردوستانه برای کاهش این بحران است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با بیان اینکه هیچگونه پیش شرطی برای از سرگیری فرایند سیاسی در یمن وجود ندارد، گفت: من از طرف های جنگ یمن می خواهم که نیازهای غیرنظامیان را در اولویت قرار دهند و در جنگ از اقتصاد سوء استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه با شدت دریافت درگیری ها، کمبود سوخت در صنعا حاد شده و در استان های همجوار همچنان ادامه دارد، افزود: من از دولت یمن (مستعفی و فراری یمن) می خواهم که اجازه دهد کشتی های سوخت رسان بدون تاخیر وارد الحدیده شوند و بیش از این تاخیر نکند.

گیریفیتس ادامه داد: من بار دیگر به شورای امنیت بازگشتم تا گزارشی از اوضاع درگیری در یمن را به این شورا ابلاغ کنم و این بار وخامت خیلی عظیم است .

وی اضافه نمود: بطور فزاینده ای گزارش های هولناکی از بچه ها که درگیر در جنگ یمن هستند و آینده آنها تهدید می گردد را می بینم .

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن که طی 6 سال گذشته شاهد حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف به مردم یمن به ویژه در مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی و انصارالله بوده است و طی این مدت کمترین اقدام ها برای جلوگیری از شدت این حملات توسط نهادهای بین المللی و کشورهای اروپایی و ابرقدرت ها صورت گرفته است، در ادامه سخنان خود به پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن برای آزادسازی مارب اشاره نمود و اضافه نمود: حمله حوثی ها (انصارالله) به استان مارب ادامه دارد و این حمله غیرنظامیان از جمله حدود یک میلیون آواره را به خطر می اندازد.

وی در ادامه در حالی نگرانی خود از افزایش حملات موشکی و پهپادی به مراکز مهم نظامی و مالی عربستان را کتمان نکرد که جنگنده های عربستان سعودی در طی 6 سال گذشته در پی سکوت جامعه دنیای زیرساخت های یمن را نابود نموده اند.

گریفیتس همچنین افزود که ادامه خشونت در الحدیده نگران کننده است و باعث کشته و زخمی شدن غیرنظامیان از جمله زنان و بچه ها شده است

وی به حادثه آتش سوزی در بازداشتگاه مهاجران اتیوپی در صنعا نیز اشاره نمود و گفت: باید تحقیقات مستقلی در مورد این آتش سوزی انجام گردد.

الجزیره در ادامه به نقل از منابع محلی گزارش داد که درگیری های شدیدی بین نیروهای دولت مستعفی یمن و ارتش و کمیته های مردمی این کشور به فرماندهی انصارالله در منطقه کساره در شمال شهر مارب در جریان است .

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1470

به "نماینده سازمان ملل: حملات هوایی به صنعا غیرنظامیان را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده سازمان ملل: حملات هوایی به صنعا غیرنظامیان را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید