وزیر خارجه چین: انعقاد قرارداد نهایی هسته ای با ایران به نفع کل خاورمیانه است

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران: وزیر خارجه چین تاکید نمود، دستیابی به توافق نهایی بین ایران و 1+5 بر سر برنامه هسته ای تهران به نفع کل خاورمیانه خواهد بود.

وزیر خارجه چین: انعقاد قرارداد نهایی هسته ای با ایران به نفع کل خاورمیانه است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا وانگ یی وزیر خارجه چین در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط از توافق موقت هسته ای بین ایران و 6 قدرت جهانی شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آمریکا و آلمان استقبال کرد و این توافق را یک پیشرفت بسیار مهم ارزیابی نموده است.

بر اساس این گزارش وزیر خارجه چین همچنین از همه طرف های شرکت نماینده در این مذاکرات خواست تا نگرانی های طرف مقابل را در نظر گرفته و اختلافات خود را به طور مناسبی حل و فصل نمایند تا بتوانند به دستاوردها و منافع مشترکی دست یابند. وزیر خارجه چین گفت، این توافق موقت می تواند منجر به دستیابی به توافق جامعی گردد تا مساله هسته ای ایران برای همواره حل و فصل گردد. حل و فصل این مساله به نفع ایران و کل خاورمیانه خواهد بود.

این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز در سفر اخیر خود به ترکیه از روند پیشرفت مذاکرات هسته ای ابراز رضایت نموده و بر این مساله تاکید نموده است که برای حل و فصل مسائل موجود در مساله هسته ای، طرف های شرکت نماینده در مذاکرات باید عزم و اراده لازم را داشته باشند.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه نیز در سفر اوایل ماه جاری خود به پکن و مسکو در مورد دور آینده مذاکرات هسته ای با مقام های چینی و روسی رایزنی نموده است. دور آینده مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 قرار است طی دو روز آینده در شهر وین برگزار گردد.

ایران و قدرت های جهانی نوامبر گذشته توافق موقت هسته ای را به امضا رساندند که بر اساس آن تهران موافقت خود را با محدود کردن بخشی از برنامه هسته ای اعلام نموده و در ازای آن قدرت های جهانی نیز متعهد شده اند تا بخشی از تحریم های اعمالی بر ایران را لغو نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 301

به "وزیر خارجه چین: انعقاد قرارداد نهایی هسته ای با ایران به نفع کل خاورمیانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین: انعقاد قرارداد نهایی هسته ای با ایران به نفع کل خاورمیانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید