وزیر صنعت: قرعه کشی خودرو در سال 1401 حذف می گردد

به گزارش مجله آرنا، وزیر صمت از افزایش 500 هزار دستگاهی فراوری خودرو در سال آینده اطلاع داد و گفت: متناسب با تقاضا عرضه خواهیم کرد و با این فرایند، قرعه کشی خودرو در سال 1401 حذف می گردد.

وزیر صنعت: قرعه کشی خودرو در سال 1401 حذف می گردد

به گزارش تسنیم، سیدرضا فاطمی امین پس از نشست مشترک با مسئولان دیوان محاسبات کشور در جمع مجله آرنا گفت: تقاضای خودرو در کشور یک میلیون و 500 هزار دستگاه است و آنچه سال جاری فراوری خواهد شد یک میلیون دستگاه است که 500 هزار دستگاه کمبود عرضه خواهیم داشت این کمبود در سال آینده جبران خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه، افزایش فراوری خودرو پیش بینی شده و متناسب با تقاضا عرضه خواهیم کرد و با این فرایند، قرعه کشی خودرو در سال 1401 حذف می گردد.

وزیر صمت در پاسخ به پرسش دیگری درباره آخرین برنامه های دولت برای اصلاح پرداخت یارانه ها گفت: طبق طرحی که کار مطالعاتی آن در حال اجرا است، یارانه ها قطع نخواهد شد بلکه یارانه هایی که بی هدف پرداخت می شد و معمولا به دست مردم نمی رسید، هدفمند می گردد.

فاطمی امین توضیح داد: البته آخرین تصمیمات در این باره از جانب سخنگوی این طرح اعلام خواهد، اما خلاصه مطلب این است که با ایجاد رانت، یارانه ها به دست مردم نمی رسید چرا که شاهدیم ارز 4200 برای خرید نهاده های دامی مانند ذرت، کنجاله و سویا پرداخت و این کالا ها وارد کشور می گردد، اما کالا های فراوریی مانند مرغ، تخم مرغ و لبنیات متناسب با ارز 4200 عرضه نمی گردد و انحراف منابع داریم.

وی بعلاوه درباره جلسه مشترک با مسئولان دیوان محاسبات کشور گفت: هفت قانون در حوزه فراوری وجود دارد که در جلسه امروز آن ها را مرو کردیم و مواردی از آن الزاماتی است باید اجرا می شد.

وزیر صمت اضافه کرد: خبری که به اعضای جلسه دادم این بود که 90 پروژه ای که برای اصلاح ساز و کار ها و فرایند در این وزارتخانه طراحی کردیم تقریباً تمام خلاء ها و نقص هایی که وجود داشته است، جبران می گردد.

فاطمی امین گفت: مقرر شد مفادی از قوانین گذشته تا به امروز که اجرا نشده یا ناقص اجرا شده است و کار هایی که متناسب با آن باید برنامه ریزی می کردیم برطرف نقص گردد که این کار را به کارگروهی ارائه می دهیم.

منبع: فرارو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1866

به "وزیر صنعت: قرعه کشی خودرو در سال 1401 حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر صنعت: قرعه کشی خودرو در سال 1401 حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید