وقتی ماست سرطان ریه را کاهش می دهد!

به گزارش مجله آرنا، مطالعات پزشکی نشان می دهد که مصرف فیبر خوراکی و ماست با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه مرتبط است.

وقتی ماست سرطان ریه را کاهش می دهد!

به گزارش، فیبر خوراکی منبع اصلی پریبیوتیک هایی است که رشد پروبیوتیک ها را بهبود می دهند.

همچنین ماست جزو مواد غذاییِ حاوی پروبیوتیک به حساب می آید. متخصصان تغذیه بر این باورند که وجود میکروبیوم های سالم در بدن علت ارتباط مصرف این خوراکی ها با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه است.

محققان آمریکایی روی اطلاعات 10 تحقیق که در رابطه با رژیم غذایی بوده مطالعاتی انجام دادند و موارد ابتلا به سرطان ریه را در بیش از 1.4 میلیون بزرگسال آنالیز کردند. در مدت زمان هشت سال حدود 18 هزار و 882 نفر از این افراد به سرطان ریه دچار شدند.

این محققان اظهار داشتند: افرادی که بیشترین مصرف فیبر های خوراکی را داشته اند 17 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان ریه بوده اند. همچنین افرادی که بیشترین مصرف روزانه ماست را داشته اند در مقایسه با افرادی که این ماده را از وعده های غذایی خود حذف نموده اند 19 درصد کمتر در معرض ابتلا به این سرطان بوده اند.

به گزارش نیویورک تایمز، به گفته محققان آمریکایی مصرف همزمان میزان بالایی از فیبر خوراکی و ماست خطر ابتلا به سرطان ریه را 33 درصد کاهش می دهد. همچنین افراد سیگاری که خطر ابتلا به سرطان ریه آنان را تهدید می نماید می توانند با مصرف خوراکی های حاوی فیبر و ماست تا حدودی سلامت خود را در برابر این بیماری حفظ نمایند.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 436

به "وقتی ماست سرطان ریه را کاهش می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی ماست سرطان ریه را کاهش می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید