ویدئو، قصه فراوری اولین پنجه های کربنی ایرانی، وقتی دانش بنیان ها آرزوی یک مادر را برآورده کردند

به گزارش مجله آرنا، مادر جلوی دوربین اشک می ریخت و می گفت به خاطر تحریم، پسرش از حق راه رفتن محروم شده است. نخبگان یک شرکت دانش بنیان دست به کار شدند و پای مصنوعی را با کیفیتی بهتر از نمونه خارجی ساختند.

ویدئو، قصه فراوری اولین پنجه های کربنی ایرانی، وقتی دانش بنیان ها آرزوی یک مادر را برآورده کردند

گروه علم و پیشرفت مجله آرنا؛ از دست دادن عضو ممکن است در سوانح شغلی یا جاده ای و حتی به علت بیماری های مانند دیابت در زندگی افراد رخ دهد. اتفاق مهلکی که کنار آمدن با آن بسیار سخت و غیر قابل قبول خواهد بود. اینجاست که داشتن یک پروتز مناسب و راحت می تواند برای بیمار بسیار امیدوار نماینده و زندگی بخش باشد.

از این رو باتوجه به احتیاج معلولین و جانبازان کشور به پروتزهای کربنی و عدم دسترسی آن ها به این محصول، که به علت تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران امکان واردات آن وجود نداشت؛ شرکت دانش بنیان کامپوزیت گستر سپاهان وارد میدان شد و با دانش و کوشش متخصصان ایرانی، برای اولین بار در کشور پیروز به فراوری پنجه های کربنی شد.

پنجه های کربنی به پروتز هایی گفته می گردد که در قسمت پنجه پا نصب می شوند تا عمل راه رفتن یا فعالیت های دیگر را برای بیماران به سادگی همراه نمایند. این پروتز ها همانطور که از نام آنها معین است، با متریال فیبر کربن ساخته می شوند تا دوام و مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه و کشش داشته باشند.

در ادامه ویدئویی را درخصوص داستان فراوری اولین پنجه های کربنی ایرانی به وسیله یک شرکت دانش بنیان، مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1981

به "ویدئو، قصه فراوری اولین پنجه های کربنی ایرانی، وقتی دانش بنیان ها آرزوی یک مادر را برآورده کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو، قصه فراوری اولین پنجه های کربنی ایرانی، وقتی دانش بنیان ها آرزوی یک مادر را برآورده کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید