پرکاربردترین تکنولوژی های مربوط به صنعت گردشگری در سال 2017

به گزارش مجله آرنا، در مقاله های گذشته به این که چه اندازه ترندهای تکنولوژی بر صنعت گردشگری تاثیر گذاشته اند، صحبت نموده ایم. ترندهایی که طی سال های اخیر در حال پیدایش بودند، حالا بخش جدایی ناپذیر زندگی روزانه ما هستند.

پرکاربردترین تکنولوژی های مربوط به صنعت گردشگری در سال 2017

سیر تحول تکنولوژی و نقش آن بر صنعت گردشگری در سال 2017 نیز ادامه دارد، به طوری که شرکت های هواپیمایی، هتل ها و آژانس های گردشگری در حال وارد کردن تکنولوژی های نو مانند واقعیت مجازی، ربات ها و گجت های پوشیدنی به بازار خود هستند. آن ها سعی دارند تا مشتری های خود را در این جنبش شرکت دهند. بعلاوه می خواهند با وارد کردن این تکنولوژی ها به حرفه خود، بازدهی و سرویس دهی به مشتریان را بهبود ببخشند. در اینجا ما 4 ترند تکنولوژی سفر را که در سال 2017 مطرح هستند، به شما معرفی می کنیم.

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)

تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در حال اثر گذاشتن روی بازاریابی محتوا در صنعت گردشگری است. در حال حاضر این تکنولوژی ها در تمامی مراحل سفر به مشتری ها یاری می نمایند.

خطوط هوایی برای افزایش فروش خود و سازگاری بیشتر مسافران، از واقعیت مجازی برای نشان دادن داخل کابین هواپیماهای خود استفاده می نمایند. برای مسافری که میخواهد اتاقی در یک هتل رزرو کند، برترین تجربه، می تواند تماشا نمای 360 درجه قبل از رزرو در داخل وب سایت هتل باشد. کمپانی Carnival Cruise Lines در حال جذب گردشگران بیشتر به وسیله تور های واقعیت مجازی از کشتی خود است. در این تور کاربران قادر هستند تا امکانات کشتی، مانند سالن اصلی، عرشه و امکانات سرگرم نماینده را قبل از انتخاب مشاهده نمایند.

سایت Travel-think.com هم بر اهمیت بسیار زیاد واقعیت مجازی در الهام بخشی و نمایش دادن تاکید می نماید و بعلاوه آن را به عنوان آینده بازاریابی محتوا می داند. در حال حاضر قیمت بالای محصولات کمی نگران نماینده است، اما با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به محصولاتی مانند Oculus، واقعیت مجازی ترندی است که شاهد رشدش در امسال خواهیم بود.

ربات های گردشگری

ربات های گردشگری یا ربات جوابگو که از هوش مصنوعی (AI) استفاده می نمایند، به وسیله پلتفورم های جوابگو مانند پیغام رسان فیسبوک، به سوالات گردشگران و مسافران پاسخ می دهند و آن ها را هدایت می نمایند. سال گذشته کمپانی Expedia اولین ربات خود را به وسیله پیغام رسان به نمایش گذاشت. مسافران می توانند مقصد مورد نظر خود، تاریخ سفر و روزهای اقامت خود را وارد نمایند. سپس ربات به کاربران برترین پیشنهادات را ارایه می نماید و کاربر می تواند هتل خود را انتخاب و برنامه سفر خود را مشاهده کند. هنگانی که کار رزرو تمام شد، ربات برنامه سفر را برای کاربر می فرستد. در امسال این ربات در اسکایپ راه اندازی می گردد.

فاکتورهای بسیاری موجب می شوند تا ترند ها به سمت ربات ها بفرایند. توماس استیون (Thomas Staven)، استراژیست محصولات در کمپانی Unit4 در این باره شرح می دهد که یکی از این فاکتورها این است که، نسل نوی که با آیفون، اندروید و بعلاوه اپ های فوق العاده ساده اینترنتی، بزرگ شده اند، انتظارات بسیار متفاوتی از نرم افزار ها نسبت به نسل قدیمی دارند. نرم افزار ها چیزهایی هستند که در عرض ده ثانیه می توانید از اپ استور مشاهده، دانلود و بهره ببرید. آن ها اپلیکیشن های ساده شده و باهوش تری می خواهند.

ربات ها این امکان را به آژانس های مسافرتی می دهند تا مسافران بتوانند فرایند رزرو کردن را سریع تر انجام دهند. با ارایه خدمات سلف سرویس به مشتریان، کارکنان آژانس های مسافرتی قادر هستند بیشتر وقت خود را به کار های مهم تر بپردازند. پتانسیل ربات ها در صنعت گردشگری بسیار زیاد بوده و پیشرفت هوش مصنوعی در پلتفورم های پیغام رسان یاری شایانی به صنعت گردشگری نموده است.

گجت های پوشیدنی

گجت های پوشیدنی با این که آغاز بسیار کندی داشتند، اما به تدریج در بین افراد جایگاه خود را پیدا نموده اند. بعلاوه کمپانی های گردشگری نیز در حال استفاده هرچه بیشتر از این گجت ها هستند تا برای مشتریان یک تجربه شخصی تر و نزدیک تر به وجود آورند. ساعت های هوشمند این امکان را به مسافران می دهند تا به راحتی سوار هواپیما شوند یا در اتاق هتل را تنها با کمی کج کردن مچ دست باز نمایند. بعلاوه خدمات پرداخت را نیز سریع تر و راحت تر می نماید.

کمپانی Carnival Cruises اخیرا اعلام نموده است که کلاس Ocean Medallion در تاریخ نوامبر 2017 در بخش کشتی های سلطنتی اش راه اندازی می گردد. این گجت روی مچ یا کمبربند مسافران بسته می گردد یا می توانند از جایی آویزان شوند. مدالیان قادر است در حین راه رفتن مسافر، به صورت نامرئی با سنسور های یکپارچه ای که در کشتی واقع شده است، ارتباط برقرار کند. بعلاوه کارکنان می توانند با اختیار داشتن سوابق مسافر در سفر های گذشته خدمات بهتر و نزدیک تر به سلیقه مسافر را ارایه نمایند. مسافران می توانند به وسیله این گجت بدون احتیاج به دکمه یا فشار، در های اتاق را باز نمایند، سرویس های امنیتی را شخصی سازی نمایند و بدون احتیاج به پول نقد، پرداخت نمایند.

گجت ها پوشیدنی نه تنها برای مسافران تجربه ای بهتر به وجود می آورد، بلکه سرویس دهی را راحت تر و هزینه ها را کاهش می دهد.

دستیار صوتی (VI)

کمپانی Phocuswright گزارشی داده است که طی آن افرادی که بین دهه هشتاد میلادی تا سال 2000 به جهان آمده اند، بیشتر از افراد دیگر سفر می نمایند. هوش مصنوعی و ربات های سخن گو به این معنا هستند که تبدیل شدن به دستیار صوتی رزرو در سفر، امری بدیهی است.

در سطح مالی، کمپانی های گردشگری قادر هستند منافع بسیاری از بابت این تکنولوژی دریافت نمایند. این کمپانی ها قادر هستند همه اطلاعاتی را که شما روی صفحه تان مشاهده کنید، ببینند و می توانند در شرایطی که دسترسی به صفحه غیرممکن است، شرایط را مدیریت نمایند. برای مثال در رخداد های گروهی، برنامه ریزها قادر هستند به اطلاعاتی در خصوص پروژه، جزئیات یا نکات آن به وسیله تکنولوژی فورکستینگ دسترسی پیدا نمایند.

معمار ارشد کمپانی Unit4 می گوید:

برای اولین بار تشخیص صدا به وسیله اپ هایی مانند الکسا در دسترس نهاده شد که می توانستیم اپلیکیشن های محاوره ای فراوری کنیم تا کاربران بتوانند هر روز از آن استفاده نمایند.

منبع: کجارو / unit4.com
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1882

به "پرکاربردترین تکنولوژی های مربوط به صنعت گردشگری در سال 2017" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرکاربردترین تکنولوژی های مربوط به صنعت گردشگری در سال 2017"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید