پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در غرب مأرب

به گزارش مجله آرنا، منابع خبری بامداد پنجشنبه از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در غرب استان مأرب در این کشور خبر دادند.

پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در غرب مأرب

به نقل از المیادین، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پیروز شدند منطقه العطیف واقع در شهرستان صرواح در غرب مأرب را از اشغال عناصر تروریستی وابسته به ائتلاف سعودی آزاد نمایند.

بر اساس این گزارش، درگیری ها در غرب منطقه ایدات الراء واقع در شهرستان صرواح نیز ادامه دارد.

پیشروی نیروهای یمنی در غرب مأرب در حالی صورت می گیرد که جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی ظرف ساعات گذشته دستکم در 12 نوبت غرب این استان را بمباران کردند.

پیش تر محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله در مورد درگیری ها در مأرب و پیشروی نیروهای یمنی در این استان گفته بود: نبرد مأرب از ابتدای جنگ در جریان بوده و یکی از مهمترین پایگاه های نظامی اشغالگران است.

رییس هیأت مذاکره نماینده یمن خاطرنشان ساخته بود: اگر طرف مقابل به موارد پیشنهادی ما که برای موضوع مأرب ارائه کردیم پاسخ مثبت بدهد، بسیاری از مسائل در مأرب و یمن حل خواهد شد.

حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلق یمن در روزهای گذشته نیز با توجه به پیشروی نیروهای یمنی در مأرب ادامه داشته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که براثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، رو به رو هستند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1491

به "پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در غرب مأرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در غرب مأرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید