کاخ سفید: همزیستی امکانپذیر است اما تنش با چین بسیار جدی است

به گزارش مجله آرنا، یک مقام ارشد کاخ سفید باوجود امکانپذیر بودن همزیستی مسالمت آمیز میان آمریکا و چین بر ادامه تنش و اختلاف جدی با پکن تاکید نمود.

کاخ سفید: همزیستی امکانپذیر است اما تنش با چین بسیار جدی است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا به نقل از رویترز، کورت کمپل، هماهنگ کننده منطقه ایندوپاسیفیک در کاخ سفید امروز (سه شنبه) اعلام نمود که همزیستی مسالمت آمیز میان چین و آمریکا وجود دارد اما درعین حال چالش های میان دو طرف عمیق بوده و پکن به شکل فزاینده ای رفتار تهاجمی پیدا نموده است.

کمپل در مراسمی به میبانی اندیشکده آسیا سوسایتی گفت که جو بایدن سال جاری میزبان نشستی با حضور رهبران کشورهای استرالیا، هند و ژاپن خواهد بود تا این گروه که به کواد معروفیت یافته اند به آنالیز راهکارهای مقابله با چین بپردازند.

کمپل بعلاوه در پاسخ به این سوال که آیا اولین ملاقات میان رهبران دو کشور در اجلاس جی 20 در اکتبر اتفاق خواهد افتاد یا خیر گفت: انتظار من این است که نوعی تعامل در آینده نه چندان دور میان دوطرف اتفاق خواهد افتاد.

این مقام آمریکایی درباره تنش میان دو طرف هم گفت: اینکه فکر میکنم امکان همزیستی میان آمریکا و چین در صلح وجود دارد؟ بله. اما تصور میکنم که چالش میان دوطرف برای این نسل و نسل بعد بسیار سخت خواهد بود.

وی درباره شرایط تایوان و کوشش این کشور برای استقلال از چین هم موضع محتاطانه ای اتخاذ کرد و گفت که آمریکا از روابط غیررسمی مستحکم با تایوان حمایت می نماید اما از استقلال این جزیره حمایت نمی نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1652

به "کاخ سفید: همزیستی امکانپذیر است اما تنش با چین بسیار جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: همزیستی امکانپذیر است اما تنش با چین بسیار جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید