کاخ موزه ها و محوطه های تاریخی 13 فروردین تعطیل است

به گزارش مجله آرنا، تهران (پانا) - تمام بناها و موزه های دارای محوطه باز و فضای سبز که تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند در تاریخ 13 فروردین و روز طبیعت تعطیل است.

کاخ موزه ها و محوطه های تاریخی 13 فروردین تعطیل است

قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس، در دستورالعملی به مناسبت روز طبیعت، تمام تجمع ها در اماکن تفریحی عمومی در شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام نموده است. به همین دلیل وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی بیشتر با هدف حفاظت و پیشگیری از هر گونه آسیب به محوطه ها و باغ های تاریخی در این روز اقدام به تعطیلی تمامی کاخ موزه ها و محوطه های تاریخی تحت نظارت خود نموده است.

بر این اساس، کاخ سعدآباد در اطلاعیه ای اعلام نموده است: روز سیزدهم فروردین ماه به منظور حفاظت و پیشگیری از هر گونه آسیب به فضای سبز این مجموعه تاریخی که حدود 80 هکتار آن را باغات متنوع، زیبا و منحصر به فرد تشکیل داده، تعطیل است.

مجموعه سعدآباد با 15 موزه و کاخ موزه همه روزه (به جز ایام تعطیلات سوگواری و تعطیلات مربوط به ستاد ملی کرونا) از ساعت 9 صبح تا 19 باز است و فروش بلیت موزه های آن تا ساعت 17 امکان پذیر است.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران هم در اطلاعیه ای از تعطیلی کاخ موزه های این مجموعه در روز سیزدهم فروردین ماه همزمان با روز طبیعت خبر داده است. در اطلاعیه روابط عمومی نیاوران آمده که براساس ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی این مجموعه به دلیل دارا بودن فضای سبز وسیع، طبق رویه هر سال به منظور حفاظت از باغ تاریخی نیاوران و پیشگیری از بروز آسیب های جبران ناپذیر در روز سیزدهم فروردین ماه تعطیل بوده و امکان پذیرش توریست ندارد.

کاخ ها و محوطه نیاوران در باقی روزهای سال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ساعت 9 صبح تا 19 باز بوده و تا ساعت 17 و 30 دقیقه فروش بلیت دارد.

کاخ گلستان نیز با توجه به فضای باز و محوطه سبزی که دارد، از تعطیلی این مجموعه در روز سیزدهم فروردین ماه به رسم هر سال خبر داده است.

همچنین پایگاه میراث جهانی تخت جمشید (پرسپولیس) و مجموعه نقش رستم در روز سیزدهم فروردین ماه تعطیل است. مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان فارس نیز اعلام نموده که در روز طبیعت، تمام اماکن تاریخی و توریستی این استان تعطیل اند. مجموعه تفریحی عباس آباد در مازندران هم به مناسبت روز سیزده فروردین اعلام تعطیلی نموده است.

همچنین ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان اظهار داشت به دنبال نارنجی شدن این شهر، تمام اماکن تاریخی و توریستی استان تعطیل است و همچنین تمامی مراکز تاریخی و توریستی استان های مازندران و قزوین نیز در روز طبیعت (13 فروردین) تعطیل هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1492

به "کاخ موزه ها و محوطه های تاریخی 13 فروردین تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ موزه ها و محوطه های تاریخی 13 فروردین تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید