کاخ گلستان-تهران-ایران

به گزارش مجله آرنا، کاخ گلستان مسکن پادشاهانی چون آغا محمد خان قاجار، فتحعلیشاه قاجار، ناصرالدین شاه قاجار و مظفرالدین شاه قاجار بوده و دیگر پادشاهان قاجار و پهلوی بیشتر اوقات در سایر کاخ های واقع در تهران اقامت داشته اند.

کاخ گلستان-تهران-ایران

کاخ گلستان در تهران است . کاخ گلستان یک شاهکار واقعی از دوره قاجار ویکی از قدیمی ترین آثار تاریخی در پایتخت جمهوری اسلامی است و از اواسط سال 2013 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده است.

حدود 17 کاخ، موزه و سالن در این محل با تمام زیور آلات دقیق وبرج باد عظیم بنایی زیبا از صنایع دستی ایرانی و ادغام شده با معماری غربی است.

فقط یک پیاده روی کوتاه از میدان امام خمینی تا کاخ موزه گلستان است و چندین ساختمان بزرگ که به خانواده های حاکم وقت آن موقع تعلق داشته است .

این کاخ را با وجود کاخ های متعدد در آن می توان به دو بخش اندرونی و بیرونی تقسیم کرد که البته اکنون فقط بخش بیرونی آن باقی ماندهاست.

چراکه به واسطه تنفری که رضا شاه پهلوی از پادشاهان قاجار داشت، به بهانه از بین بردن مکانی که شاهان قاجار در آن به شهوترانی می پرداختند آنجا را خراب کرد.

در بخش اندرونی کاخ گلستان همسران صیغه ای و دائم پادشاهان قاجارزندگی می کردند که زمانی اتفاق می افتاد که همسران پادشاه به 400 نفر می رسید. بخش اندرونی کاخ گلستان شامل حرمخانه و خوابگاه ناصری بوده که اکنون وزارت دارایی به جای آن واقع شده است.

.....

منبع: سفرگو
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 625

به "کاخ گلستان-تهران-ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "کاخ گلستان-تهران-ایران" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ گلستان-تهران-ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید