کتاب مسیر سبز روانه بازار کتاب شد

به گزارش مجله آرنا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در گناوه، این کتاب در 94 صفحه و با شمارگان 500 نسخه تیر 1402 منتشر شده است.

کتاب مسیر سبز روانه بازار کتاب شد

مریم صفوی، نویسنده کتاب مسیر سبز در مقدمه آن نوشته است: کتابی که در دستان شما قرار گرفته است، حاصل تجارب خود و دنیای اطراف، با تکیه بر مطالعه و پژوهش است که روی کاغذ نقش بسته است. امیدوارم توانسته باشم موضوعات را به خوبی بیان نموده و مسیر زندگی تان سبز باشد. با آرزوی دنیای مملو از امنیت، آرامش، موفقیت و شادی.

صفوی، این کتاب را در طول 5 سال و بر اساس تجربیاتی که خود در حوزه خودسازی، خودیاری و طی طریق کردن در مسیر موفقیت و زندگی به دست آورده، با تاسی از ادیبان ایرانی نظیر سعدی، شمس تبریزی و اندیشمندان، فلاسفه و نویسندگان بزرگ دنیا مثل سقراط، ارسطو، افلاطون، میکل آنژ، جورج برنارد شاو، لئو تولستوی، فردریش نیچه، زیگ زیگلار، آلبر کامو، آلبرت انیشتین و... پدید آورده است.

کتاب مسیر سبز شامل یک مقدمه و 9فصل به این توضیح است: فصل اول، شروع تولد و رشد؛ فصل دوم، هدف گذاری؛ فصل سوم، برنامه ریزی؛ فصل چهارم، خودباوری و ایمان؛ فصل پنجم، حرکت و پیش قدم شدن؛ فصل ششم، پذیرش شکست ها؛ فصل هفتم مسئولیت پذیری؛ فصل هشتم، پذیرش تغییرات و حل مسائل و فصل نهم، مسیر سبز.

نثر این نویسنده جوان در نخستین تجربه نویسندگی، نثری ساده و روان است. این کتاب در محتوا اما بسیار غنی و پرمایه است و خوانش آن برای افرادی که در شروع خودشناسی و خودسازی هستند، یاری شایانی برای رسیدن به قله های کامروایی و رسیدن به خویشتن خویش می کند.

صفوی در مسیر سبز، کوشش نموده تا به دور از شعارهای کتب زرد حوزه روانشناسی، مخاطب را نخست با واقعیت وجودی خود و دنیا پیرامونی اش روبرو سازد، سپس او را با آوردن مباحث علمی و مستند خودشناسی و الهام از کلام بزرگان، فیلسوفان و شاعران به سمت درک خوشبختی و خودباوری سوق داده است.

این اثر مانند کتاب حکمت زندگی آرتور شوپنهاور، فیلسوف غربی، فرد را از میان آنچه هست، آنچه می کند و آنچه دارد به سمت آنچه هست سوق می دهد؛ یعنی از مخاطب می خواهد که با خودباوری، هستی اش را همان گونه که هست، بپذیرد؛ نه آنچه می کند یا دارد!

وی در بخشی از این کتاب آورده است: خودباوری ارتباط مستقیمی با احساس اعتماد به نفس دارد و به معنای باور کردن توانمندی های خودتان است. هنگامی که شما به عملکرد خود ایمان داشته باشید، پس هیچ کاری هم سخت یا به دور از فکر نیست. داشتن حس خودباوری بالا، بسته به وجود یا نبود آن واقعیت است و بزرگ ترین قدم برای رسیدن به آن، خوشناسی است. هر گاه خودتان را همان گونه که هستید، بشناسید و بپذیرید، اعتماد به نفس و در نهایت باورتان هم قوت پیدا می کند...

به گزارش ایبنا، مریم صفوی، طراح، تصویرگر و نویسنده جوان جنوبی متولد سال 1376 در بندر گناوه و دانش آموخته رشته گرافیک از دانشگاه یزد است. صفوی در حال حاضر در رشته پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل است. او تا به امروز در جشنواره های مختلف هنری در زمینه طراحی لگو و پوستر حائز رتبه شده و کتاب مسیر سبز نخستین اثر اوست که تیر سال جاری به همت انتشارات دریانورد منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 تیر 1402 بروزرسانی: 19 تیر 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2192

به "کتاب مسیر سبز روانه بازار کتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مسیر سبز روانه بازار کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید