3 اقدام جدید بنیاد مستضعفان برای مقابله با کرونا، از میزبانی پزشکان و پرستاران تا ضدعفونی کردن مناطق شهری و روستایی

به گزارش مجله آرنا، فراوری حدود 430 هزار لیتر الکل، توزیع 10 هزار بسته آب معدنی، شیرکاکائو و آبمیوه در بیمارستان های میزبان بیماران کرونا و ضدعفونی کردن 60 شهر و روستا از جمله اقدامات بنیاد مستضعفان در مقابله با ویروس کروناست.

3 اقدام جدید بنیاد مستضعفان برای مقابله با کرونا، از میزبانی پزشکان و پرستاران تا ضدعفونی کردن مناطق شهری و روستایی

به گزارش گروه اجتماعی مجله آرنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، به دنبال تشکیل کمیته ای ویژه در بنیاد مستضعفان، تصمیماتی در راستای یاری به ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شد. بر اساس این تصمیمات مقرر شد بنیاد مستضعفان در بخش هایی از جمله فراوری الکل با تمام ظرفیت، مشارکت در ضدعفونی کردن مناطق شهری و روستایی با اولویت مناطق محروم و همچنین حمایت از کادر درمانی و پزشکی کشور که این روزها در خط مقدم مقابله با شیوع ویروس قرار دارند، اقداماتی را انجام دهد.

هلدینگ سیاحتی بنیاد مستضعفان از آمادگی توزیع روزانه 9 هزار پرس غذا در بیمارستان های میزبان بیماران کرونا اطلاع داد.

همچنین بنیاد مستضعفان با تجهیز 4 ملک با ظرفیت 280 نفر آمادگی اسکان موقت پزشکان و پرستاران جهادگر در حوزه مقابله با کرونا را دارد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، این 4 ملک به صورت کاملا ایزوله تجهیز شده و در مناطق مختلفی از تهران واقع شده است و بنیاد مستضعفان در این املاک از پزشکان و پرستارانی که به صورت شبانه روزی در خدمت بیماران مبتلا به کرونا هستند و از احتمال مبتلا شدن اطرافیانشان به این بیماری نگرانند، پذیرایی می نماید.

* ضدعفونی کردن 60 شهر و روستا / غربالگری اولیه ساکنان مناطق روستایی

همچنین بر اساس این گزارش هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان با توجه به در اختیار داشتن سمپاش های اتومایزر گندزدایی مستمر از 60 شهر و روستا در اطراف شرکت های وابسته به هلدینگ کشاورزی این بنیاد را در دستور کار قرار داد.

در ادامه این گزارش مقرر شد در تمامی روستا ها و شهر هایی که فرایند ضدعفونی انجام می گردد، غربالگری ساکنین توسط تکنسین های شرکت ها انجام گردد و توزیع بسته های بهداشتی حاوی مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش صورت پذیرد. ضمناً کلاس های آموزشی مستمر با هدف آشنایی با روش های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا توسط واحد HSE شرکت های تابعه هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان در مناطق هدف برگزار خواهد شد.

* فراوری 430 هزار لیتر الکل و ارسال 10 هزار بطری آب معدنی برای بیمارستان های میزبان بیماران کرونایی

بر اساس گزارش تشکیل کمیته ویژه مقابله با کرونای بنیاد مستضعفان تا به امروز بیش از 10 هزار بطری آب معدنی، 10 هزار بسته شیرکاکائو و 8 هزار و 300 پاکت آبمیوه در بیمارستان های سه استان تهران، مازندران و گلستان توزیع شده است.

در بحث فراوری مواد ضدعفونی کننده نیز شرکت پاکدیس وابسته به هلدینگ صنایع غذایی بنیاد مستضعفان بیش از 430 هزار لیتر الکل طبی و 87 هزار لیتر الکل جهت ضدعفونی دست فراوری و در اختیار شرکت های فراوری کننده مواد بهداشتی و نهاد های مسئول قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، پیش از این نیز 24 دستگاه آمبولانس از سوی این بنیاد به ستاد ملی مقابله با کرونا تحویل داده شده و علاوه بر آن نیز 400 میلیارد ریال جهت تهیه بسته های بهداشتی و مراقبتی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از سوی بنیاد مستضعفان تخصیص داده شد

.منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 783

به "3 اقدام جدید بنیاد مستضعفان برای مقابله با کرونا، از میزبانی پزشکان و پرستاران تا ضدعفونی کردن مناطق شهری و روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 اقدام جدید بنیاد مستضعفان برای مقابله با کرونا، از میزبانی پزشکان و پرستاران تا ضدعفونی کردن مناطق شهری و روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید