40 سرای نوآوری متناسب با زیست بوم در استان ها راه اندازی می شود، اختصاص فضا های کارکردی دانشگاه آزاد برای اشتغال دانش بنیان مردم

به گزارش مجله آرنا، رییس دانشگاه آزاد درباره راه اندازی 40 سرای نوآوری متناسب با زیست بوم در استان ها و اختصاص فضا های کارکردی دانشگاه آزاد برای اشتغال دانش بنیان مردم توضیح داد.

40 سرای نوآوری متناسب با زیست بوم در استان ها راه اندازی می شود، اختصاص فضا های کارکردی دانشگاه آزاد برای اشتغال دانش بنیان مردم

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح سرای نوآوری و فناوری های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، با تبریک روز پرستار و تشکر از حضور مسئولان حاضر در این برنامه، گفت: در شرایط کنونی مردم دیگر به دانشگاه آموزشی نمره نمی دهند و دانشگاهی را که به فکر آینده و اشتغال فرزندانشان نباشد، نمی خواهند.

تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه حل مسأله و بسترساز اشتغال دانش بنیان

طهرانچی افزود: با درک این موضوع، نسبت به تغییر جهت و تغییر ریل دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی کرده و رویکرد دانشگاه را به سمت دانشگاه حل مسأله و بسترساز اشتغال دانش بنیان تغییر دادیم. از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی 40 درصد جمعیت آموزش عالی کشور را در خود جای داده و با دارا بودن 700 مدرسه، بزرگترین بخش غیردولتی آموزش و پرورش را نیز در بر می گیرد، باید یک حرکت جدی را آغاز می کردیم که ایجاد سرا های نوآوری یکی از این اقدامات است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: حرکت جدی این اقدام، نیازمند یک فضای جدید و عام تر از پارک علم و فناوری و مرکز رشد بود، بنابراین در دانشگاه آزاد اسلامی مفهوم سرای نوآوری را برگرفته از بازار فناوری مفروض گرفتیم و کار های اجرایی آن آغاز شد. نتیجه برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی که با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاری که یاور جدی ما در این سه سال بودند، این شد که فضا های صرفاً آموزشی دانشگاه را به فضا هایی برای اشتغال دانش بنیان مردم اختصاص دادیم. دانشگاه آزاد اسلامی 17 هزار مترمربع فضای آموزشی در اختیار دارد که تلاش داریم فضای نوآوری را تحت عنوان سرای نوآوری خلق کنیم.

وی با بیان اینکه سرای نوآوری محل تبادل علم و دانشگاه با صنعت است؛ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه ریزی در این حوزه و توجه به مهارت آموزی و اشتغال جوانان پاسخ خود را گرفت، به طوری که امسال علیرغم کاهش جمعیت دانشجویی شاهد رشد 5 درصدی در جذب دانشجویان جدیدالورود بودیم. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان 2 هزار و 500 دانشجوی مقطع کارشناسی را که توسط صنایع مصاحبه شده بودند، در قالب طرح پویش صنعت، بورس صنایع کرد و بدین ترتیب جوانان می توانند از سن 18 سالگی وارد صنعت و بازار کار شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هفته گذشته نیز سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در مرکز شهر و در یک فضای بسیار مناسب با حضور ستاری افتتاح شد. برای این راستا تا به امروز 29 سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شده که تلاش داریم فضا های کارکردی دانشگاه را برای اشتغال دانش بنیان مردم اختصاص دهیم.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی نخستین شرکت بذر این دانشگاه در استان اصفهان، اظهارکرد: خوشبختانه با تلاش هایی که توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت، شرکت تولید بذر این دانشگاه 270 میلیارد تومان ارزش گذاری شده که از سال آینده حدود 20 میلیون دلار برای دانشگاه آزاد اسلامی درآمدزایی خواهد داشت.

طهرانچی حوزه دیجیتال را یکی دیگر از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد و افزود: امروز بحث اشتغال دیجیتال یک باید است و برای استقلال کشور همه باید به صحنه بیایند. دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان این بازار است، به طوری که این ایام حدود یک میلیون کلاس برخط در طول هفته برگزار می شود.

فعالیت سرا های نوآوری، شرکت های دانش بنیان و پرداختن به مفهوم اشتغال برای دانشگاه آزاد اسلامی یک کار واقعی است

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: فعالیت سرا های نوآوری، شرکت های دانش بنیان و پرداختن به مفهوم اشتغال برای دانشگاه آزاد اسلامی یک کار واقعی است، چرا که باید اقتصاد دانشگاه را از این طریق تأمین کنیم.

راه اندازی 40 سرای نوآوری مختلف متناسب با زیست بوم در هر یک از استان ها

وی از راه اندازی بزرگترین سرای نوآوری صنایع خلاق در تهران همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: علاوه بر این سرای نوآوری که به عنوان سومین سرا قرار است در مرکز شهر تهران افتتاح شود، در آینده 40 سرای نوآوری مختلف متناسب با زیست بوم هر یک از استان ها راه اندازی خواهد شد.

طهرانچی تأکید کرد: اکنون دانشجویان و خانواده های آن ها از ما، آینده و اشتغال جوانان را مطالبه می کنند و دوره ای که دانشگاه صرفاً به موضوعات آموزشی و فرهنگی می پرداخت، تمام شده و اکنون دانشگاه باید در کنار توجه به موضوعات آموزشی و فرهنگی، به موضوعات اقتصادی، فناوری، اشتغال جوانان و اقتصاد کشور توجه جدی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از تلاش های داداندیش در راه اندازی سرای نوآوری و فناوری های آموزشی واحد تهران غرب، گفت: از زمانی که موضوع ایجاد سرا های نوآوری و رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد، واحد تهران غرب موضوع یادگیری عمیق و آموزش مسأله محور را انتخاب کرد. امیدواریم این سرای نوآوری بتواند به یک اقتصاد بزرگ تبدیل شود، چرا که موضوع فناوری های آموزشی یک کار جدی است و در دوران پساکرونا نیز این آموزش مراحل تکمیلی خود را طی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1312

به "40 سرای نوآوری متناسب با زیست بوم در استان ها راه اندازی می شود، اختصاص فضا های کارکردی دانشگاه آزاد برای اشتغال دانش بنیان مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 سرای نوآوری متناسب با زیست بوم در استان ها راه اندازی می شود، اختصاص فضا های کارکردی دانشگاه آزاد برای اشتغال دانش بنیان مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید