6500 تن هندوانه صادراتی در مرز ایران و ترکیه خراب شد

به گزارش مجله آرنا، نایب رییس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه گفت: بیش از 6 هزار و 500 تن هندوانه صادراتی با وجود تلاش تجّار برای صادر کردن محموله به کشور ترکیه در مرز ایران با این کشور خراب شده است.

6500 تن هندوانه صادراتی در مرز ایران و ترکیه خراب شد

به گزارش گروه اجتماعی مجله آرنا، نایب رییس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه گفت: بیش از 6 هزار و 500 تن هندوانه صادراتی با وجود تلاش تجّار برای صادر کردن محموله به کشور ترکیه در مرز ایران با این کشور خراب شده است.

رحمت تقی زاده اضافه کرد: اوایل اسفند سال گذشته، بازرگانان ایرانی پیگیر باز شدن خط ریلی به سمت ترکیه جهت سهولت ترانزیت بودند که این موضوع با استقبال طرف های ترک همراه و این خط انتقال دایر شد.

وی با اشاره به افزایش عوارض گمرکی کشور مقصد از 75 به 300 دلار به ازای هر تن کالا ادامه داد: این امر، فاصله 120 دلاری قیمت کالا با عوارض گمرکی، موجب ضرر 120 دلاری در هر تن می شد.

نایب رییس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه اضافه کرد: در پی این اقدام و نبود مشتری برای هندوانه های صادراتی ایرانی، این اقلام که بیش از 6 هزار و 500 تن بود، در مرز بین ایران و ترکیه فاسد شد و هیچ عایدی برای بازرگانان و تجار ایرانی نداشت.

وی از درخواست غرامت توسط گمرک مرزی ترکیه از بازرگانان ایرانی خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر نیز فشار مضاعفی را به تاجران ایرانی ایجاد کرده است.

تقی زاده با بیان اینکه هیچ یک از دستگاه های اجرایی در کشور جوابگوی شرایط به وجود آمده نیستند، گفت: نامه نگاری ها در این رابطه نتیجه بخش نبوده و اتاق بازرگانی ارومیه نیز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

وی اظهار امیدواری کرد که این مشکل برطرف شود.

آذربایجان غربی 550 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه دارد و تنها استان مرزی ایران با این کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1027

به "6500 تن هندوانه صادراتی در مرز ایران و ترکیه خراب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6500 تن هندوانه صادراتی در مرز ایران و ترکیه خراب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید