آزبورن: لندن حاضر است تا درباره اعطای قدرت و اختیارات جدید به اسکاتلند تصمیم گیری کند

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران: در حالی که تنها کمتر از 11 روز به زمان برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس فرصت باقی است مقام های دولت لندن کوشش خود را برای جلوگیری از استقلال اسکاتلند مضاعف نموده اند.

آزبورن: لندن حاضر است تا درباره اعطای قدرت و اختیارات جدید به اسکاتلند تصمیم گیری کند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا به نقل از بی بی سی، جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس تاکید نموده است که دولت لندن حاضر است تا در مورد اعطای قدرت و اختیارات جدید به اسکاتلند تصمیم گیری کند.

بر اساس این گزارش، مردم اسکاتلند در همه پرسی 18 سپتامبر در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد که آیا اسکاتلند باید یک کشور مستقل گردد یا همچنان در کنار انگلیس باقی بماند؟

برای نخستین بار از شروع رقابت بین حامیان و مخالفان استقلال اسکاتلند از انگلیس نظرسنجی موسسه یوگاو نشان می دهد که درصد افرادی که از استقلال اسکاتلند حمایت می نمایند بیشتر از مخالفان آن شده است.

این نظرسنجی در هفته نامه ساندی تایمز منتشر شده حاکی از آن است که 51 درصد مردم اسکاتلند از استقلال این کشور از انگلیس حمایت می نمایند و 49 درصد نیز با این مساله مخالفت نموده اند.

پس از ماه ها نظرسنجی، نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که هواداران استقلال اسکاتلند از اقبال عمومی زیادی طی هفته های اخیر برخوردار شده اند و این احتمال به شدت افزایش یافته است که اسکاتلند پس از 307 سال از انگلیس جدا گردد.

تبعات مالی جدا شدن اسکاتلند از انگلیس از مهمترین موضوعات مطرح در مناظره های مخالفان و موافقان استقلال این کشور بوده است. کامرون نیز هشدار داده است که از دست رفتن یک میلیون فرصت شغلی از مهمترین تاثیرات منفی جدا شدن اسکاتلند از انگلیس خواهد بود.

گوردون براون نخست وزیر سابق انگلیس از حزب کارگر نیز به شدت از سیاست های محافظه کاران انتقاد نموده است . وی بر این باور است که در همه پرسی 18 سپتامبر خیلی سخت خواهد بود که اسکاتلندی را برای باقی ماندن در کنار انگلیس متقاعد کرد چرا که مردم اسکاتلند به شدت از سیاست های دولت لندن در زمینه کاهش مالیات ثروتمندان و سایر سیاست های مالی خشمگین هستند.

اد میلیبند رهبر حزب کارگر انگلیس نیز در مصاحبه ای با یک نشریه اسکاتلندی تاکید نمود: اگر اسکاتلندی ها به استقلال از انگلیس رای دهند نیروهای گارد مرزی در مرز بین انگلیس و اسکاتلند مستقر خواهند شد. اگر شما وجود این مرزها را نمی خواهید به باقی ماندن در انگلیس رای دهید.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 403

به "آزبورن: لندن حاضر است تا درباره اعطای قدرت و اختیارات جدید به اسکاتلند تصمیم گیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزبورن: لندن حاضر است تا درباره اعطای قدرت و اختیارات جدید به اسکاتلند تصمیم گیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید