آژانس اتمی: اطمینان یافتیم که غنی سازی 60درصدی در ایران شروع شده است

به گزارش مجله آرنا، آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرد که غنی سازی اورانیوم تا سطح 60درصد در ایران شروع شده است.

آژانس اتمی: اطمینان یافتیم که غنی سازی 60درصدی در ایران شروع شده است

به گزارش گروه سیاسی مجله آرنا، شبکه خبری اسکای نیوز شنبه شب گزارش داد که آژانس بین المللی انرژی اتمی از شروع فراوری اورانیوم 60درصدی در تأسیسات هسته ای نطنز اطمینان یافته است.

در بیانیه ای که آژانس در این خصوص منتشر نموده، آمده است: آژانس امروز تأیید کرد که ایران به وسیله گازدهی UF6 غنی سازی شده تا سطح 5 درصد به دو آبشار از سانتریفیوژهای IR-4 و IR-6 به طور همزمان، اقدام به غنی سازی اوارنیوم 235 تا سطح 60 درصد در کارخانه غنی سازی سوخت هسته ای نطنز نموده است.

روز سه شنبه 24 فروردین سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات پیرامون احیای برجام، خاطرنشان کرد که ایران میخواهد غنی سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد را در تأسیسات هسته ای خود شروع کند و این تصمیم را به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسانده است.

متعاقباً بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامه ایران به آژانس برای شروع غنی سازی 60 درصد در راستای دستور رئیس جمهور خاطرنشان کرد که مقدمات اجرایی این کار از سه شنبه شب (24 فروردین) در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز شروع می گردد.

روز آدینه 27 فروردین علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در مورد فرایند غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در تأسیسات نطنز گفت: آخر وقت پنجشنبه محصول 60 درصد را گرفتیم. الان 9 گرم در ساعت محصول می گیریم. چیدمان زنجیره های سانتریفیوژ را در حال کار هستیم. همزمان در حال فراوری 60 درصد و 20 درصد هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1518

به "آژانس اتمی: اطمینان یافتیم که غنی سازی 60درصدی در ایران شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس اتمی: اطمینان یافتیم که غنی سازی 60درصدی در ایران شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید