ارتباط افزایش وزن با بی خوابی ، 5 توصیه مفید برای برطرف مشکل کم خوابی

به گزارش مجله آرنا، اگر در پی رسیدن به وزن استاندارد از نظر سلامتی یا حفظ وزن خود هستید، خواب باید در اولویت باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که در نهایت برای وزن و بدن شما مفید خواهد بود.

ارتباط افزایش وزن با بی خوابی ، 5 توصیه مفید برای برطرف مشکل کم خوابی

به گزارش مجله آرنا، ممکن است فکر کنید بلیت کاهش وزن همواره فعالیت است. ورزش و فعالیت بدنی مهم هستند، اما خواب نیز مهم است. کم خوابی با برهم زدن تعادل بین مقدار غذا خوردن و سوختی که می سوزانیم به افزایش وزن یاری می نماید. دو علت اصلی وجود دارد. یکی، خوب نخوابیدن در شب می تواند روز بعد شما را بیشتر گرسنه کند.

زیرا محرومیت از خواب منجر به افزایش سطوح انتقال دهنده عصبی گرلین می گردد که باعث می گردد احساس گرسنگی کنید و سطوح لپتین را کاهش می دهد که باعث احساس سیری می گردد. می تواند منجر به افزایش اشتها و در نتیجه افزایش وزن گردد.

این واقعیت ساده نیز وجود دارد که اگر زیاد نمی خوابید، ساعات بیشتری از روز بیدار هستید و فرصت های بیشتری برای غذا خوردن دارید.

اغلب اوقات، غذاهایی که در زمان کم خوابی به سراغشان می روید برترین انتخاب نیستند. افراد کم خواب تمایل دارند غذاهایی با مقادیر بیشتری کربوهیدرات و کالری مصرف نمایند. بنابراین، صرف زمان بیشتر در خواب می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز گردد.

دومین علتی که کاهش خواب می تواند منجر به افزایش وزن گردد این است که اگر خسته باشید احتمالا کمتر حرکت خواهید کرد. افرادی که به میزان کافی نمی خوابند، بی تحرک تر هستند و کمتر درگیر فعالیت های میانه تا شدید ورزش هستند.

بسیاری از مطالعات ارتباط بین خواب و وزن را تایید می نمایند. مطالعه ای زنانی را که هفت ساعت در شب می خوابیدند و زنانی که پنج ساعت یا کمتر می خوابیدند، مقایسه کرد. کسانی که کمتر خوابیده بودند، 15 درصد بیشتر در معرض چاقی بودند.

در نهایت، اگر در پی رسیدن یا حفظ وزن سالم هستید، خواب باید در اولویت باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که در نهایت برای وزن و بدن شما مفید خواهد بود.

1. هر روز حرکت کنید. ورزش روزانه می تواند مصرف انرژی را در بدن افزایش دهد و دمای بدن را افزایش دهد، که به نوبه خود می تواند یاری کند تا شب راحت بخوابید. فقط خیلی نزدیک به زمان خواب ورزش نکنید، در غیر این صورت ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و آرام شدن را سخت کند.

2. بیرون بروید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به تنظیم ساعت داخلی یاری کند.

3. خوب غذا بخورید. بعضی از غذاها از جمله گردو، بادام، بوقلمون و ماهی های چرب خواب را تقویت می نمایند. غذاهای تند و چرب می توانند تاثیر معکوس داشته باشند.

4. مراقب آنچه می نوشید باشید. مصرف کافئین قبل از خواب می تواند بر استراحت شما تاثیر منفی بگذارد. زمان قطع مصرف کافئین شش ساعت قبل از خواب است.

5. سیگار را ترک کنید. استعمال دخانیات و حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار می تواند منجر به مشکل در به خواب رفتن و خواب بی کیفیت گردد.

منبع: سلامت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2055

به "ارتباط افزایش وزن با بی خوابی ، 5 توصیه مفید برای برطرف مشکل کم خوابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط افزایش وزن با بی خوابی ، 5 توصیه مفید برای برطرف مشکل کم خوابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید