اسپر: چالش امنیتی ما چین است نه روسیه

به گزارش مجله آرنا، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ بشدت به چین و تکنولوژیهای هوش مصنوعی این کشور حمله کرد و تاکید نمود که پکن بزرگترین چالش امنیتی واشنگتن است.

اسپر: چالش امنیتی ما چین است نه روسیه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ حرفهایش را با حمله به چین شروع کرد.

این وزیر آمریکایی گفت: پکن باید به حقوق بشر و آزادی بیان احترام بگذارد و رفتار کنونی این کشور باعث مسائل زیادی در جامعه بین المللی شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تقابل با چین نیست اضافه کرد: دولت پکن باید شفافتر عمل کند و به حاکمیت دیگر کشورها نیز اخترام بگذارد.

وی مدعی شد که پکن از تکتولوژی های فنی خود برای حمایت از شرکت های دولتی خود استفاده می نماید و جامعه بین المللی باید شدیدا نگران تکنولوژی هوش مصنوعی چین باشد.

وی از جامعه بین المللی خواست در برابر اقدامات چین از جمله تکنولوژی نسل پنجم اینترنت چین متحد باشند. ما از دوستان و متحدانمان نمی خواهیم که چین را تحریم نمایند اما باید از حقوق بشر و همچمنین آزادی رقابت بین شرکتها حمایت نمایند.

وی در ادامه سخنرانی خود تاکید نمود که چالشهای امنیتی ایالات متحده تغییر نموده است و چالش امنیتی ما در حال حاضر چین است نه روسیه.

پیش از اسپر، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنرانی خود از چین و تکنولوژیهای هوش مصنوعی این کشور به عنوان یک تهدید علیه آمریکا یاد کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: هواوی و دیگر شرکت های دولتی فناوری چین، به عنوان اسب تروای (سازمان) اطلاعات چین عمل می نمایند. روسیه با به راه انداختن کارزار صدور اطلاعات غلط در کوشش است که شهروندان ما را علیه یکدیگر برانگیزد. حملات سایبری ایران، شبکه های رایانه ای خاورمیانه را به ستوه در آورده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 613

به "اسپر: چالش امنیتی ما چین است نه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپر: چالش امنیتی ما چین است نه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید