افرادی که مشکل کمردرد دارند چه تشکی تهیه نمایند؟

به گزارش مجله آرنا، در واقع امروزه بیشتر ما با مسائل متعدد فیزیکی دست و پنجه نرم می کنیم. یعنی از آرتروز گرفته تا گردن درد و کمر درد، همگی روزگار را برایمان تیره و تار نموده اند. این دردها تازه زمانی به اوج خودشان می رسند که ما به طور دراز مدت نه درست بنشینیم و نه در جای صحیحی بخوابیم. چرا که بیشتر افراد پس از بیدار شدن از خواب دردهای فیزیکی شان شدیدتر شده و چنین فکر می نمایند این موضوع به خاطر روی تخت خوابیدن است. از این روی، به خاطر شایعات زیادی که راجع به مزایای روی زمین خوابیدن شنیده اند این روش را امتحان می نمایند. اما این قضیه نه تنها درست نمی گردد بلکه بدتر هم می گردد.

افرادی که مشکل کمردرد دارند چه تشکی تهیه نمایند؟

به گزارش مجله آرنا بنابر اعلام وب سایت تشکچه، بیشتر مواقع زمانی که ما به چنین افرادی روی تشک استاندارد خوابیدن را پیشنهاد می کنم با تعجب می پرسند مگر کسانی که کمردرد دارند هم می توانند روی تشک بخوابند؟ ما در پاسخ می گوییم: اگر تشکی که روی آن می خوابید کاملا استاندارد و مناسب باشد، چرا که نه؟ چه ایرادی دارد؟ جالب است بدانید آن ها پس از امتحان کردن این روش، یعنی روی تشک مناسب و استاندارد خوابیدن از تغییرات بسیار خوب و فرایند بهبودی دردهای فیزیکی شان به ما می گویند. به همین علت هیچ گاه نباید از امتحان کردن روش های نوین هراس داشته باشید. در بعضی موارد برترین گزینه، به جای کورکورانه گوش کردن به حرف مردم، انتخاب روشی است که علمی بوده و به شما یاری بسزایی می نماید.

تشک لاتکس

در واقع تشک لاتکس همان طور که از نامش پیداست از جنس لاتکس ساخته شده است. اگر نمی دانید لاتکس چیست بهتر است بگوییم که لاتکس ماده ایست که از نوعی صمغ درخت کائوچو گرفته شده است. به همین علت خاصیت ارتجاعی یا فنری بسیار طبیعی دارد. از این روی، تشکی که از جنس لاتکس ساخته می گردد دارای لایه ای بسیار استاندارد بوده که حالت ارتجاعی بسیار ایده آل و طبیعی دارد. تشک لاتکس هم بسیار نرم بوده و هم سفتی لازم برای پشتیبانی از بدن شما و تنظیم مساوی وزن بدنتان را دارد. مجموعه تشک های سیرن و تشک خوشخواب و دیگر برندهای ایرانی از این ویژگی برخوردارند.

تشک ترکیبی یا هیبریدی

در ساخت تشک های ترکیبی یا هیبریدی از ترکیب لاتکس که در بالا شرح دادیم و بعلاوه از چند لایه فنرهای بسیار مقاوم استفاده می گردد. جنس این فنرها از فولاد بسیار مقاوم بوده که استحکام لازم را برای تشکتان ایجاد می نماید. این امر باعث می گردد در دراز مدت تشک حالت ارتجاعی اش را از دست نداده و بعلاوه صدای نامطلوبی ایجاد نکند. به همین علت دراز کشیدن یا خوابیدن روی تشک های هیبریدی حس بسیار لذت بخشی دارد. چرا که تشکتان هم بسیار نرم و قابل انعطاف است و هم یک حالت ارتجاعی بسیار ملایم و لذت بخشی دارد.

تشک طبی فنری

بسیاری از افراد مجبور هستند به خاطر کمردردشان روی سطحی سفت و غیر ارتجاعی بخوابند. چرا که بعضا حالت ارتجاعی بیش از حد تشک های غیراستاندارد کمردرد آن ها را بیشتر می نماید. اما تشک های طبی فنری با بهره گرفتن از برترین فناوری ها و مواد و مصالح در ساختشان، هر دوی این احتیاجها را به طور هم زمان برای کسانی که کمردرد دارند فراهم نموده اند. بدین معنا که شما با خرید تشک های طبی فنری با یک تیر دو نشان می زنید. یعنی هم روی سطحی می خوابید که استانداردهای لازم را برای محافظت از کمرتان دارد و هم یک حالت ارتجاعی ملایمی را برایتان خلق می نماید تا راحتی بیشتری را روی آن احساس کنید. پس احتیاج نیست حتما روی یک سطح بسیار سفت بخوابید و می توانید این نوع تشک را هم امتحان کنید.

تشک مموری فوم

تشک های مموری فوم یکی از بی نظیرترین محصولات با کیفیت در بازار هستند. این تشک ها به خاطر مواد و مصالح مرغوبی که در آن ها استفاده شده ممکن است کمی گران تر از سایر تشک ها باشند اما کیفیت بی نظیری که به شما ارائه می دهند که ارزش سرمایه گذاری کردن را دارد. در ساخت تشک های مموری فوم از چند لایه فوم های بسیار مرغوب استفاده شده که قابلیت شکل پذیری بسیار سریع و عالی دارند. با اینکه فوم های استفاده شده در این تشک ها بسیار فشرده هستند اما هم قابلیت رد و بدل شدن هوا را در خود دارند و هم از راحتی و نرم بود بسیار زیادی برخوردارند.

تشک طبی مدیکال

در واقع تشک های مدیکال همان طور که از نامشان تعیین است بیشتر به توصیه پزشکان به افرادی که کمردرد شدید و یا دیسک کمر دارند معرفی می شوند. چرا که در ساخت بیشتر این تشک ها از هیچ نوع فنری استفاده نمی گردد. عدم استفاده از فنر در تشک های مدیکال تا حد قابل توجهی جلوی ارتعاش و لرزش را در تشک می گیرد و یک فضای ایده آلی برای تمام کسانی که کمردرد دارند ایجاد می نماید. چرا که بیشتر افرادی که کمردرد دارند باید روی سطحی بخوابند که از انتقال حرکت روی آن جلوگیری نموده و یک فضای کاملا ثابت و بی حرکتی را ایجاد کند تا کمر و سایر اعضای بدن، کمتر مورد فشار قرار بگیرند. به همین علت اگر از کمردرد شدیدی رنج می برید حتما با پزشک خود مشورت نموده و این تشک را بخرید.

کلام آخر

همان طور که در بالا اشاره کردیم، امروزه با پیشرفت علم و ساخت تشک های متنوع، کسانی که از کمردرد رنج می برند دیگر احتیاجی به خوابیدن روی زمین ندارند. چرا که هر فردی بسته به سلیقه و البته شرایط فیزیکی که دارد، می تواند یکی از تشک هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم را انتخاب کند. البته ناگفته نماند که تعداد تشک هایی که می گردد از آن ها استفاده کرد بسیار زیاد بوده و ما در اینجا سعی کردیم تنها به موارد مهم و موثر اشاره کنیم. مواردی که می تواند بدون شک برایتان بسیار مفید واقع گردد. حالا دیگر می توانید به راحتی و با استفاده از مواردی که در بالا ذکر شد انتخاب بسیار مناسبی داشته باشید.

منبع محتوا:

/https://www.toshakche.com

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1676

به "افرادی که مشکل کمردرد دارند چه تشکی تهیه نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افرادی که مشکل کمردرد دارند چه تشکی تهیه نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید