این ماده طعم دهنده سیستم ایمنی را پایین می آورد

به گزارش مجله آرنا، پزشکان و متخصصان تغذیه در این زمان حساس که ویروس کرونا شیوع یافته و ایمنی بدن برای مقابله با آن بسیار مهم است، توصیه می نمایند تا ایمنی بدن را به وسیله غذا های مخصوص یا ورزش مفید تقویت کنید، تا بدن در برابر عفونت مقاومت کند یا بر بیماری غلبه یابد.

این ماده طعم دهنده سیستم ایمنی را پایین می آورد

به گزارش مجله آرنا، یک تحقیق در آلمان نشان داده که نمک زیاد می تواند تعادل انرژی سلول های ایمنی را برهم زده و از عملکرد صحیح آن ها جلوگیری کند.

برای بسیاری، افزودن نمک به وعده های غذایی کاملاً طبیعی است، اما این موضوع ممکن است یک خطر عمده برای به خطر افتادن سلامتی باشد.

نمک زیاد در غذا ممکن است منجر به فشار خون و همچنین می تواند منجر به اختلال شدید در تعادل انرژی سلول های ایمنی گردد و از عملکرد صحیح آن ها جلوگیری کند.

طبق گزارشی که در مجله علمی Neuroscience موسسه زیست شناسی سیستم های پزشکی برلین منتشر شده، نمک زنجیره تنفسی سلول ها را مختل می نماید.

با انجام تحقیقات بیشتر و آنالیز متابولیسم سلول های ایمنی که در معرض غلظت زیاد نمک بوده اند، تغییرات فقط پس از 3 ساعت ظاهر شده و نتایج نشان داده که نمک زنجیره تنفسی را مختل می نماید و باعث فراوری سلول ها ATP و اکسیژن کمتری می گردد.

ATP سوختی است که انرژی تمام سلول ها را تامین می نماید. همچنین انرژی لازم برای فراوری پروتئین ها و سایر مولکول های مورد احتیاج برای تقویت عضلات و تنظیم متابولیسم را فراهم می نماید.

ATP با استفاده از یک سری پیچیده از بیوشیمیایی ها در میتوکندری، یعنی در نیروگاه فراوری انرژی ایجاد می گردد که نمک زیاد منجر به توقف همه این فرآیند ها خواهد شد.

این مطالعه به این نتیجه رسیده که پیامد های سلامتی ناشی از مصرف بیش از حد نمک ممکن است منجر به کمبود انرژی گردد و بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد که آسیب پذیری آن در برابر بیماری را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

جدای از این، خوردن غذای شور منجر به افزایش التهاب می گردد که ممکن است خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد.

منبع: باشگاه مجله آرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1574

به "این ماده طعم دهنده سیستم ایمنی را پایین می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ماده طعم دهنده سیستم ایمنی را پایین می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید