با خواص فوق العاده مویز برای سلامتی آشنا شوید

به گزارش مجله آرنا، مصرف مویز خواص و فواید بسیاری را به همراه دارد، بعلاوه مصرف مویز به درمان بعضی از بیماری ها، سلامت بدن و زیبایی، درمان کم خونی و ریزش مو یاری شایانی می نماید. در ادامه بیشتر با خواص مویز آشنا می شوید.

با خواص فوق العاده مویز برای سلامتی آشنا شوید
مویز یا همان انگور سیاه خشک شده که امروزه صندلی ویژه ای در آجیل پیدا نموده است سرشار از ویتامینها و املاح معدنی مفیدی است که همه افراد می توانند از آن استفاده نمایند. مویز، محبوب ترین نوع انگور است که به طور گسترده ای برای طعم خوشمزه آن مصرف می گردد.

اما حقیقت این است که این میوه کوچک برای ما بسیار خاصیت دارد و دارای چندین خواص دارویی است که به ما یاری می نمایند تا مراقبت های لازم از سلامت را انجام دهیم. در عین حال، ترکیبات طبیعی موجود در آن، بافت پوست و مو را بهبود می بخشد.

مزایای شگفت انگیز مویز

مویز یک تصفیه نماینده طبیعی خونهیچ کس با پوستی بی عارضه متولد نشده است و زنان برای رسیدن به این هدف، کوشش می نمایند . مویزها دارای خواص طبیعی هستند که در آن تصفیه خون مورد توجه قرار می گیرد. این یاری می نماید تا از مایعات خطرناک، سموم و آلودگی های خطرناک سیستم خلاص شویم. این معمولا مسئول مسائل پوستی به ویژه آکنه، لکه ها، چروک ها و موارد دیگر است. هنگامی که خون تصفیه گردد، پوست سالم، بدون مشکل و درخشان خواهید داشت.

یاری به درمان پوکی استخوانسطوح خوب پتاسیم و کلسیم درمویز از مهمترین مواد مغذی مورد احتیاج برای تقویت استخوان هاست اطمینان داشته باشید که از بیماری هایی مانند پوکی استخوان جلوگیری می گردد. در صورتی که از این مشکل رنج می برید، مویز منجر به ایجاد مجدد استخوان ها و درمان بیماری می گردد.

یاری به درمان ریزش موآهن به گردش خون در بدن و فولیکول های مو یاری می نماید. این تنظیم رشد و درمان ریزش مو را تضمین می نماید و باعث می گردد که مو به طور کامل درمان گردد.

یاری به جلوگیری از سفیدی موسطح ویتامین ث و آهن در جذب مواد معدنی مختلف به تغذیه عمیق تارهای مو یاری می نماید. نه تنها این باعث حفظ سلامت کلی موها می گردد بلکه رنگ موی طبیعی را نیز حفظ می نماید.

یاری به درمان کم خونیوجود آهن درمویز باعث افزایش سطح هموگلوبین در خون می گردد و درمان کم خونی را به نحوی کامل انجام می دهد. خوردن تعداد انگشت شماری از مویز روزانه این اطمینان را خواهد داد که احتیاجهای روزانه آهن بدن را تامین می کنید.1

یاری به حفظ انرژی بدنمویز حاوی انواع ویتامین های B است و می تواند شما را در طول روز پرانرژی و سرزنده نگه دارد. همان طور که می دانیم، ویتامین B نقشی مهم در تبدیل غذا به سوخت دارد و مویز، به دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین B، می تواند در این تبدیل به شما یاری کند و شما را پرانرژی نگه دارد.

منبع خوب پروتئینمویز حاوی پروتئین هم هست و از بدن، به ویژه زمانی که می خواهید ماهیچه های تان را تقویت کنید، به خوبی حمایت می نماید. مصرف مویز، به عنوان تنقلات روزانه، سرعت عضله سازی را افزایش می دهد. برای گیاهخواران، مویز منبع خوب پروتئین است.

یاری به سلامت استخوان هامصرف خوراکی هایی که استخوان ها را قوی و سالم نگه می دارند لازم است. مویزها حاوی نوعی عنصر شیمیایی به نام بور (boron) هستند که موجب استحکام استخوان ها می گردد و عملکرد مفاصل را بهبود می بخشد. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از بور می تواند از خطر پوکی استخوان بکاهد. پوکی استخوان یکی از بیماری های دوران کهنسالی است و موجب ضعف و شنمایندگی استخوان ها می گردد.

بعلاوه مویز حاوی کلسیم است و برای استخوان سازی و حفظ سلامت استخوان عالی است. درضمن، این خبر خوبی برای گیاهخواران است. کلسیم در برابر بیماری های مختلف همانند سرطان، دیابت و فشار خون بالا از بدن محافظت می نماید.

یاری به سلامت چشم هاقرارگرفتن در معرض اشعۀ ماوراء بنفش ناشی از نور خورشید باعث تشکیل رادیکال های آزاد در چشم می گردد که درنهایت به چشم ها صدمه می زنند. یکی دیگر از خواص مویز یاری به سلامت چشم است. آنتی اکسیدان های موجود در مویز می توانند، با ترمیم سلول های صدمه دیده، از شبکیهٔ چشم مراقبت نمایند. بعلاوه ویتامین A و کاروتنوئید های موجود در مویز از ابتلا به بیماری تباهی لکۀ زرد چشم، که موجب نابینایی می گردد، پیشگیری می نمایند. کاروتنوئیدها دسته ای از رنگ دانه ها هستند که در جذب نور در گیاهان نقشی بسیار مهم دارند.2

کاهش احتمال پوسیدگی دندان و بیماری لثهبرخلاف چیزی که ممکن است از یک خوراکی شیرین انتظار داشته باشید، مویز در واقع به سلامت دهان و دندان تان یاری می نماید. تحقیقات علمی نشان داده اند مویز می تواند به نفع سلامت دهان و دندان باشد، زیرا این میوه دارای فیتوشیمیایی های ضد میکروبی است که رشد باکتری های دهان که مرتبط با پوسیدگی دندان و بیماری لثه هستند را سرکوب می نماید.

یاری به گوارشمویز به عنوان یک خوردنی پُر از فیبر، برای گوارش عالی است. هر چیزی که به گوارش تان یاری کند به این معناست که خیلی کم محتمل است شما را دچار اسهال یا یبوست کند. مویز دارای فیبر محلول و فیبر غیرمحلول است که هر دو یاری می نمایند جریان گوارش تان سالم و مناسب باشد و در نتیجه دچار یبوست یا اسهال نشوید.

میوه های خشک شده ممکن است کالری بیشتری نسبت به میوه تازه داشته باشند، اما فیبر زیادی هم دارند؛ بنابراین هرچند کالری مویز بیشتر از انگور است، اما یک فنجان انگور یک گرم فیبر دارد در حالی که یک فنجان مویز، هفت گرم فیبر دارد. با افزودن مویز به میان وعده ها و وعده های اصلی غذایی تان، اندازه فیبر دریافتی تان به اندازه قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزیطبق یافته های علمی، افرادی که دچار فشار خون بالا هستند می توانند با مصرف منظم مویز (سه بار در روز) فشار خون خود را کنترل نمایند. محققان دریافته اند مصرف روزانه مویز به اندازه زیاد فشار خون بالا را پایین می آورد، مخصوصا در مقایسه با مصرف سایر اسنک ها.

مویز سرشار از پتاسیم است که به پیشگیری از افت پتاسیم در بدن یاری می نماید. کمبود پتاسیم، مسئله ای شایع در بیشتر افراد است. پتاسیم، الکترولیتی مهم برای حمایت از عملکرد تمام سلول ها، بافت ها و ارگان ها در بدن انسان است. افرادی که پتاسیم زیادی در رژیم غذایی خود دریافت می نمایند کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

یاری به کنترل دیابتمطالعه ای به آنالیز تاثیر مصرف منظم مویز در مقایسه با اسنک های فرآوری شده از جهت اندازه گلوکز و سایر فاکتور های قلبی و عروقی در میان بیماران دچار دیابت نوع دوم پرداخت. در این مطالعه، افرادی که مویز مصرف نموده بودند، سطح گلوکز خون شان یک کاهش 23 درصدی داشت و در ضمن فشار خون سیستولیک شان نیز کاهش یافته بود.

محتوای فیبر موجود در مویز به بدن یاری می نماید قند طبیعی مویز را بهتر پردازش نموده و در نتیجه دچار ترشح ناگهانی انسولین نشوید.

یاری به پیشگیری از سرطانمطالعات نشان می دهند میوه های خشک شده، مخصوصا خرما، زردآلو، آلو و مویز حاوی اندازه زیادی ترکیبات فنولیک هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی تری نسبت به بعضی میوه های تازه می باشند. آنتی اکسیدان ها برای سلامتی ما بسیار مهم اند، زیرا جلوی فعالیت های رادیکال های آزاد در سلول ها را می گیرند.

رادیکال های آزاد یکی از فاکتور های اولیه و اصلی هستند که منجر به رشد ناگهانی سلول های سرطانی و پیشرفت سرطان می شوند و به همین دلیل غذا های سرشار از آنتی اکسیدان مانند مویز غذا های ضد سرطانی هستند. با گنجاندن مویز در رژیم غذایی تان نه تنها می توانید اندازه آنتی اکسیدان ها در بدن تان را افزایش بدهید، بلکه به کاهش آسیب سلولی و پیشگیری از سرطان نیز یاری می کنید.

یاری به درمان عفونت هامویز حاوی پلی فنول هایی است که به آنتی اکسیدان های ضد التهابی معروفند. این ترکیبات، آنتی باکتریال نیز هستند و به کاهش احتمال تب و نابود کردن باکتری ها یاری می نمایند؛ بنابراین خوردن اندازهی مویز در روز می تواند یاری تان کند از سرماخوردگی و سایر عفونت ها دور بمانید.3

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.chetor.com

3.www.parstoday.com

منبع: راسخون
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1788

به "با خواص فوق العاده مویز برای سلامتی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواص فوق العاده مویز برای سلامتی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید