تخصیص اعتبار در حوزه گردشگری شهرستان تکاب

به گزارش مجله آرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: سال جاری اعتبارات خوبی در حوزه گردشگری شهرستان تکاب اختصاص یافته و این نوید بسیار خوبی برای میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

تخصیص اعتبار در حوزه گردشگری شهرستان تکاب

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش مجله آرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی، جلیل جباری ظهر امروز سه شنبه 30 مهر در دیدار با فرماندار شهرستان تکاب با اعلام این خبر اضافه نمود: تا سال 96 اقدامات زیادی در حوزه معرفی شهرستان انجام نشده بود اما از سال 96 سعی کردیم تا با تهیه فیلم، نصب تابلوهای راهنما در مسیرهای منتهی به تکاب، بخشی از اقدامات تبلیغاتی خود را در این منطقه شروع کنیم.

او وجود جاذبه های گردشگری در تکاب را عامل مهمی برای جذب گردشگران دانست و توضیح داد: جاذبه های گردشگری این شهرستان به ویژه جاذبه های طبیعی مانند زندان برنجه می تواند مقصد گردشگران علاقه مند به طبیعت گردی باشد، با همکاری اداره ورزش و جوانان به ویژه فدراسیون کوهنوردی این اثر طبیعی را باید در سطح ملی معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی تکاب را جز 167 شهر دارای بافت تاریخی در کشور معرفی کرد و اضافه نمود: این شهرستان در شورای عالی معماری دارای بافت تاریخی مصوب است، این موضوع وظایف همه را برای حفظ و نگهداری از این بافت ارزشمند سنگین تر می نماید.

او با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی گردشگری در سطح شهرستان اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باهدف معرفی مناطق کمتر شناخته شده اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره های مختلف در سطح کشور نموده است در این راستا جشنواره ای با عنوان تخت سلیمان در تکاب برای اجرا معرفی شده که برای تحقق آن باید همه همکاری نمایند.

جباری اضافه نمود: زمان برگزاری این جشنواره، زمستان امسال انتخاب شده است اما سعی داریم نقاط ضعف زیرساخت های تکاب را به جز پیک مسافرت نیز نشان دهیم تا حساسیت دستگاه ها در این زمینه بیشتر گردد.

او اعلام کرد: درزمینهٔ تبلیغات و اطلاع رسانی باید به ما یاری کنید تا بتوانیم تکاب و ظرفیت های گردشگری آن را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی توضیح داد: در حوزه بوم گردی ما دستگاه استعلام گیرنده هستیم، خوشبختانه در تکاب متقاضیان راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی روبه افزایش است اما متأسفانه مدت زمان پاسخ به استعلامات توسط دیگر دستگاه ها زیاد بوده و این امر درروند رو به رشد اقامتگاه بوم گردی در منطقه تأثیر منفی دارد.

او به راه اندازی خانه صنایع دستی در تکاب اشاره نموده و اضافه نمود: ما یک واحد خانه صنایع دستی در تکاب در حال ساخت داریم که می تواند برای ایجاد اشتغال زایی در شهرستان مفید باشد.

محمود زمانی فرماندار تکاب ضمن قدردانی از مدیرکل استان گفت: گردشگری، امروز حرف اول را در جهان می زند، نگاه و رویکرد ما در تکاب گردشگری است و سعی می کنیم موضوع تمامی نشست های خود را به موضوع گردشگری و توسعه آن اختصاص دهیم.

او با اشاره به راه های مواصلاتی تکاب توضیح داد: راه های مواصلاتی و اصلاح آن به اقتصاد یاری نموده و گردشگری را رونق می دهد.

زمانی اظهار کرد: نهادسازی را باید اصل قرار دهیم و می توانیم با آن گام های اساسی برداریم، درزمینهٔ گردشگری نیز باید نهادسازی کنیم.

او ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری جشنواره تخت سلیمان گفت: باید این جشنواره در شأن تخت سلیمان و تکاب به بهترین شکل برگزار گردد، در این زمینه آماده همکاری هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 381

به "تخصیص اعتبار در حوزه گردشگری شهرستان تکاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبار در حوزه گردشگری شهرستان تکاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید