کوشش برای الحاق منطقه ها آزاد به وزارتخانه گردشگری

به گزارش مجله آرنا، کوشش برای الحاق منطقه ها آزاد کشور به طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه گردشگری انجام می گردد.

کوشش برای الحاق منطقه ها آزاد به وزارتخانه گردشگری

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت:

ما در پی این هستیم تا منطقه ها آزاد را هم بتوانیم در حوزه وزارتخانه گردشگری و میراث فرهنگی بیاوریم. ما در کوششیم تا این اقدام انجام گردد ولی هنوز با رئیس شورای عالی منطقه ها آزاد در این بار صحبتی ننموده ایم. ما قانون گذار هستیم و این موضوع را مورد آنالیز قرار می دهیم.

وی درباره اینکه آیا منطقه ها آزاد نیز تقسیم بندی خواهد شد و بخش گردشگری آن به وزارتخانه گردشگری الحاق می گردد یا خیر شرح داد:

این طور نیست؛ در نظر داریم همه بخش های منطقه ها آزاد از وزارت اقتصاد و دارایی جدا شده و آن را به وزارتخانه گردشگری و میراث فرهنگی اضافه کنیم.

کوچکی نژاد بعلاوه درباره اینکه چرا همواره در جلسات آنالیز طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه حرفی از الحاق بخش صنایع دستی و میراث فرهنگی به میان نمی آید و این طور به نظر می رسد که این وزارتخانه تنها در بخش گردشگری فعال خواهد بود گفت:

شاید چون بحث گردشگری پررنگ تر از بقیه بخش ها است و بخش های دیگر مظلوم تر واقع شده اند؛ ولی در هر حال متولیان آن ها باید بیشتر فعال شوند، دوستان در بخش گردشگری کوشش بیشتری نموده و جلسات متعددتری برپا می نمایند؛ اما این وزارتخانه، صنایع دستی و میراث فرهنگی را نیز در بر می گیرد. صنایع دستی جزو مهمی از این سازمان است و گردشگران هم به خاطر وجود میراث فرهنگی به گردش و سفر می پردازند.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1944

به "کوشش برای الحاق منطقه ها آزاد به وزارتخانه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای الحاق منطقه ها آزاد به وزارتخانه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید