تمام تجهیزات پژوهش&zwnjسراهای دانش آموزی ساخت داخل کشور است

به گزارش مجله آرنا، صبح امروز سورنا ستاری در آئین تجهیز 58 پژوهش سرای دانش آموزی کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش و در پژوهش سرای فارابی منطقه 12 تهران برگزار گردید، اظهار کرد: یک اکوسیستم جدیدی باید در حوزه آموزش حاکم گردد و تحولات جدی باید صورت گیرد، البته این تغییرات یک شبه اتفاق نمی افتد بلکه با یک مبارزه مستمر و با کوشش های بی وقفه محقق می گردد.

تمام تجهیزات پژوهش&zwnjسراهای دانش آموزی ساخت داخل کشور است

وی اضافه نمود: آموزش هایی که به دانش آموزان داده می گردد باید بر اساس نیازهای روز جامعه باشد.

ستاری با اشاره به تجهیز پژوهش سراها اظهار کرد: همه تجهیزاتی که در اختیار پژوهش سراها و مدارس قرار می گیرد ساخت داخل کشور است و در سال قبل حدود 330 میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات علمی و فناوری ساخت داخل هزینه کردیم.

وی از تهیه 9 هزار قلم تجهیزات داخلی در 8 سال اخیر اطلاع داد و اضافه نمود: هرچند در حوزه دانشگاهی تجهیزات خوبی داریم اما در حوزه دانش آموزی تا حدودی غفلت شده است، از سال قبل در حوزه های مختلف پژوهشی تجهیزات ساخت داخل متفاوتی را در پژوهش سراهای آموزش و پرورش مستقر کردیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام نمود: در حوزه بیوتکنولوژی پژوهش سراها تجهیز شده بودند و در بخش سلول های بنیادی و هوا و فضا نیز تجهیز شده بودند اما امروز شاهد تجهیزات جدیدی هستیم و امیدواریم بچه های ما در آینده و در حوزه های خاص بدرخشند.

وی ادامه داد: اکوسیستم فعال باید در حوزه دانش آموزی توسعه پیدا کند و دانش آموزان در آینده وارد تحقیقات جدی شوند و برای همکاری بیش از پیش با آموزش و پرورش در حوزه پژوهش، آمادگی کامل داریم.

در انتها این برنامه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش از بخش های مختلف پژوهش سرای دانش آموزی فارابی بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1298

به "تمام تجهیزات پژوهش&zwnjسراهای دانش آموزی ساخت داخل کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام تجهیزات پژوهش&zwnjسراهای دانش آموزی ساخت داخل کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید