حراج بزرگ ترین الماس سفید دنیا

به گزارش مجله آرنا، بزرگ ترین الماس سفیدی که تا به امروز شناخته شده است به حراج گذاشته می گردد، چهارشنبه 11 می 2022 در ژنو به همراه یک الماس تاریخی زرد قناری که بخشی از عواید آن به صلیب سرخ خواهد رفت، به فروش می رسد.

حراج بزرگ ترین الماس سفید دنیا

به گزارش مجله آرنا، ماکس فاوست، رئیس بخش جواهرات کریستیز در ژنو، به خبرگزاری فرانسه گفت راک که 228.31 قیراط وزن دارد بزرگترین الماس سفیدی است که تا به حال در حراجی عرضه شده است و اشاره نمود که یک الماس گلابی شکل واقعا متمایز است.

انتظارات حاکی از آن است که قیمت این سنگ گرانبها که متعلق به فردی از آمریکای شمالی است که هویت او فاش نشده است، ممکن است به رکورد هایی برسد.

فاوست گفت که این سنگ دقیقا یکسان است و قیمت آن را بین 20 تا 30 میلیون دلار تخمین زد. او پیشنهاد کرد که رقابت برای به دست آوردن آن شدید خواهد بود و منجر به مناقصه های بالا می شود.

این کارشناس شرح داد که از این نوع الماس ها تنها مشتی وجود دارد. عوایل حاصل از فروش این الماس به صلیب سرخ تعلق خواهد گرفت.

آخرین رکورد قیمت الماس سفید مشابه (163.41 قیراط) در حراج کریستیز به نوامبر 2017 در ژنو برمی شود که به قیمت 33.7 میلیون دلار فروخته شد. این الماس که ارتفاع آن بیش از یک توپ گلف است، در اوایل دهه 2000 در آفریقای جنوبی استخراج شد و سپس به وسیله کریستیز با مذاکره به یک مجموعه دار خصوصی فروخته شد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1998

به "حراج بزرگ ترین الماس سفید دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج بزرگ ترین الماس سفید دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید