حضور نظامی ایتالیا در تنگه هرمز به بهانه تامین امنیت تردد دریایی

به گزارش مجله آرنا، کابینه ایتالیا حضور یگان های هوایی و دریایی نیرو های این کشور در تنگه هرمز را به بهانه تامین امنیت ترد دریایی تصویب کرد.

حضور نظامی ایتالیا در تنگه هرمز به بهانه تامین امنیت تردد دریایی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا، رسانه های ایتالیایی اعلام نمودند که دولت این کشور 40 ماموریت نظامی بین المللی در سال 2021 از جمله استقرار در تنگه هرمز و سومالی را تصویب نموده است.

به گزارش خبرگزاری آنسا کابینه ایتالیا در روز های گذشته حضور یگان های هوایی و دریایی گروهی از نظامیان ایتالیا در تنگه هرمز را در راستای یاری به ائتلاف دریایی اروپا (EMASOH) در منطقه تصویب نموده است.

ایتالیا با ادعای انجام ماموریت های تجسسی و تامین امنیت تردد دریایی قصد حضور در ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز را دارد.

ارتش ایتالیا بعلاوه قصد حضور در دریای مدیترانه با تمرکز بر سومالی را دارد. این گام نو ایتالیا به پیشنهاد لورنزو گورینی وزیر دفاع و لوئیجی دی مایو وزیر خارجه این کشور انجام شد.

رسانه ها چندی قبل از پیوستن یک فروند ناو جنگی نیروی دریایی بلژیک به ائتلاف دریایی اروپا مستقر در خلیج فارس و تنگه هرمز اطلاع دادند. ناو لوپولد بلژیک در هفته ای اخیر به ائتلاف دریایی اروپا مستقر در تنگه هرمز پیوست. در بیانیه نیروی دریایی بلژیک آمده است که این کشتی همراه با رزمناور های فرانسوی نسبت به تردد امن کشتی های تجاری در تنگه هرمز اطمینان حاصل می نماید.

وزارت خارجه فرانسه چندی قبل از تمدید ماموریت ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس و تنگه هرمز اطلاع داد. وزارت خارجه فرانسه اعلام نمود که حضور این ائتلاف در خلیج فارس و تنگه هرمز برای تقویت همکاری و هماهنگی در منافع مشترک، از جمله تأمین منافع سیاسی و مالی اروپا در منطقه و بهره مندی از تجارت جهانی بوده و بسیار مهم است.

وزارت خارجه فرانسه در بخش دیگر این بیانیه از تمدید ماموریت این ائتلاف دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز تا انتها سال 2021 اطلاع داده است.

جمهوری اسلامی ایران با ابراز مخالفت خود با هرگونه حضور قوای بیگانه در منطقه، بار ها تاکید نموده که امنیت منطقه تنها با همکاری کشور های همسایه تامین می گردد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی قبل مخالفت ایران را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس، از جمله نیرو های اروپایی، اعلام و تاکید نمود که امنیت این منطقه باید به وسیله کشور های منطقه تامین گردد و حضور نیرو های خارجی نه تنها یاریی به برقراری امنیت نمی نماید، بلکه زمینه افزایش تنش ها را هم فراهم خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1675

به "حضور نظامی ایتالیا در تنگه هرمز به بهانه تامین امنیت تردد دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نظامی ایتالیا در تنگه هرمز به بهانه تامین امنیت تردد دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید