خبرنگاران بدون مشارکت مردم بازسازی بافتهای فرسوده شهری به نتیجه نخواهد رسید

به گزارش مجله آرنا، مشهد- خبرنگاران- رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهدگفت: تا مشارکت واقعی مردم محقق نشود طرح های بازسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری به نتیجه نخواهد رسید.

خبرنگاران بدون مشارکت مردم بازسازی بافتهای فرسوده شهری به نتیجه نخواهد رسید

محمد هادی مهدی نیا روز پنجشنبه در نشست تخصصی گفتمان توسعه شهر با موضوع توسعه اجتماع محلی و بازآفرینی شهری در مشهد افزود: باید مدیران شهری و دست اندرکاران این حوزه بپذیرند که مشارکت مردم در اجرای طرح های بازسازی و نوسازی ضرورتی انکارناپذیر است و باید با اعتمادسازی، مردم و ساکنان مناطق را تشویق به مشارکت در نوسازی این بافت ها کنند.

او ادامه داد: از طرفی به اذعان دست اندر کاران حوزه توسعه شهری، بازآفرینی نیازمند همکاری میان بخشی است و وظیفه یک دستگاه و نهاد نیست و در فرایند تهیه طرح ها باید مشارکت مردم در اولویت باشد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هم اکنون گفتمان دوگانه ای در این خصوص وجود دارد و به نوعی در بازسازی بافتهای فرسوده تک روی می شود و مشارکت واقعی مردم در بازسازی این بافت ها و بازآفرینی شهری وجود ندارد.

مهدی نیا افزود: بازآفرینی از موضوعات مورد توجه و تاکید شورای پنجم شهر مشهد است و امیدواریم گفت و گوهای کارشناسی و تخصصی در این حوزه منجر به توفیق طرح های بازآفرینی شهری و کاهش ضریب خطا شود.

در اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری در خراسان رضوی بازسازی 34 محله فرسوده در شهرهای مشهد، تربت حیدریه، کاشمر، نیشابور، سبزوار و گناباد در حال اجراست.

محدوده مصوب بافت های فرسوده و ناکارآمد خراسان رضوی 117 محله با چهار هزار و 891 هکتار مساحت در 31 شهر است و سهم این استان از کل بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری کشور 7.8 درصد است.

همچنین محدوده مصوب بافت های فرسوده و ناکارآمد مشهد نیز به عنوان سومین شهر کشور از نظر مساحت بافت فرسوده و ناکارآمد دو هزار و 292 هکتار است.

7505/1922

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 137

به "خبرنگاران بدون مشارکت مردم بازسازی بافتهای فرسوده شهری به نتیجه نخواهد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بدون مشارکت مردم بازسازی بافتهای فرسوده شهری به نتیجه نخواهد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید