خوان گوایدو با وجود خطر دستگیری به ونزوئلا بازگشت

به گزارش مجله آرنا، برخی کشورهای غربی و همسایگان منطقه اکنون اورا را به عنوان رهبر ونزوئلا تشخیص می دهند و با وی همکاری نموده اند تا یاری های خود را به این کشور ارائه دهند. هزاران نفر از هواداران گوایدو در فرودگاه بریا حضور او منتظرش بودند.

خوان گوایدو با وجود خطر دستگیری به ونزوئلا بازگشت

مجله آرنا- رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا با وجود اعلام خطر دستگیری توسط مقامات قضایی این کشور و اعلام ممنوع الخروجی توسط مادورو رئیس جمهور رسمی ونزوئلا دوشنبه به کاراکاس بازگشت.

به گزارش مجله آرنا به نقل از سی ان ان، او پس از ورود به فرودگاه در حضور استقبال هوادارانش اظهار داشت که ما در کاراکاس هستیم اما قوی تر از همواره. او همجنین در ادامه سخنرانیش ادامه داد ما با وجود خطرات و موانع زیاد پیروز خواهیم شد. به گفته یکی از مقامات ارشد و محلی او با یکی از هواپیماهای تجاری و مطرح(Copa Airlines) به کشور بازگشته است.

پیشتر گوایدو با انتشار مطلبی در توئیتر از بازگشت خود به کشورش خبر داده و مردم را فراخوانده بود تا ساعت 11.00 صبح سه شنبه در سراسر این کشور تظاهرات ضد دولتی برپا نمایند.

سی ان ان در ادامه نوشت: برخی کشورهای غربی و همسایگان منطقه اکنون اورا را به عنوان رهبر ونزوئلا تشخیص می دهند و با وی همکاری نموده اند تا یاری های خود را به این کشور ارائه دهند. هزاران نفر از هواداران گوایدو در فرودگاه بریا حضور او منتظرش بودند.

دیوان عالی ونزوئلا درخواست دادستان کل این کشور برای ممنوع الخروجی گوایدو تا زمان انتها تحقیقات درباره او، جلوگیری از فروش اموال و تجمید حساب های بانکی را تایید نموده بود.

لازم به ذکر است خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز چهارشنبه 23 ژانویه سال جاری به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس، خود را رئیس جمهور موقت این کشور اظهار داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پس از سخنان گوآیدو با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می شناسم.

کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، کلمبیا، برزیل، آرژانتین، شیلی، پرو و پاراگوئه ریاست جمهوری موقت گوآیدو را به رسمیت شناخته اند. مکزیک، ترکیه، روسیه، چین، کوبا و بولیوی نیز از دولت قانونی نیکولاس مادورو حمایت نموده اند.

به گزارش یورو نیوز، نیکلاس مادورو که خوان گوایدو را عروسک آمریکا خوانده، هفته گذشته اظهار داشت: او نمی تواند هرجا که خواست بیاید و برود. او باید مقابل دستگاه عدالت جوابگو باشد و دستگاه قضایی نیز خروج او از کشور را ممنوع نموده است.

ایالات متحده آمریکا به نیکلاس مادورو دربارۀ پیامدهای دستگیری خوان گوایدو هشدار داد. وزارت خزانه داری این کشور نیز روز آدینه تحریم های جدیدی را علیه مقامات نظامی ونزوئلا به اجرا گذاشت.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور همچنین روز یکشنبه در تبادل نظر با فاکس نیوز گفت: اگر مادورو در این زمینه قدمی بردارد، تنها زمان ترک قدرت خود را تسریع می نماید.

منبع: زندگی امروز
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 76

به "خوان گوایدو با وجود خطر دستگیری به ونزوئلا بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوان گوایدو با وجود خطر دستگیری به ونزوئلا بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید