درمان کرونا با پلاسمای بهبودیافتگان به کجا رسید؟

به گزارش مجله آرنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: نتایج استفاده از پلاسمای فرد بهبودیافته در درمان بیماری کرونا هنوز قابل آنالیز نیست.

درمان کرونا با پلاسمای بهبودیافتگان به کجا رسید؟

به گزارش مجله آرنا آنلاین به نقل از ایسنا، حسن اینانلو اظهار کرد: هرچند مواردی از بهبود بیماران مبتلا به کرونا و همچنین کاهش میزان مرگ ومیر این بیماران با تزریق پلاسمای افراد بهبودیافته مشاهده شده ولی هنوز نمی توان در مورد مؤثر بودن این طرح با قطعیت نظر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: با توجه به این که مدت زمان زیادی از شروع طرح پلاسما درمانی کرونا نمی گذرد، هنوز نتایج استفاده از این روش برای کاهش قطعی تعداد بیماران و مرگ ومیر آن ها قابل آنالیز نیست.

این مسئول در ادامه در مورد شرایط ابتلا به کرونا در البرز شرح داد: هرچند شاهد کاهش روزانه تعداد مبتلایان و بستری شدگان بیماران مبتلا به کرونا در استان هستیم ولی فرایند این کاهش بسیار کند بوده و چندان محسوس نیست.

اینانلو با اشاره به دلایل کنترل نسبی این بیماری در استان در ایام پس از نوروز تأکید کرد: یکی از دلایل کنترل کرونا در البرز در مقایسه با بعضی استان ها این است که از اوایل اسفند 98 جلوی بسیاری از فعالیت ها و برنامه های جمعی در استان گرفته شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد: علی رغم این که تا اواخر اسفند 98 وزارت بهداشت ممنوعیت خاصی برای فعالیت ابلاغ نکرده بود ولی ترددها و حضور مردم در فضاهای عمومی در البرز تا حد زیادی کنترل شد و همین باعث شده بعد از نوروز آمار بیماران کرونایی در استان افزایش نداشته باشد.

وی در پاسخ به این که نحوه ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی که درگیر این بیماری شده اند چگونه است، گفت: تمام این بیماران از خدماتی مثل شهفرایندان ایرانی برخوردار هستند و هزینه ای از آن ها دریافت نمی گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 885

به "درمان کرونا با پلاسمای بهبودیافتگان به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان کرونا با پلاسمای بهبودیافتگان به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید