در دیدار عراقچی با وزیرخارجه افغانستان چه گذشت؟

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران : سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به افغانستان سفر کرده، در ادامه دیدارهای خود با مقامات این کشور، امروز (23 آذر 1399) با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان در قصر ستوری دیدار و رایزنی کرد.

در دیدار عراقچی با وزیرخارجه افغانستان چه گذشت؟

به گزارش مجله آرنا به نقل از خبرآنلاین، در آغاز، وزیر امور خارجه افغانستان از تلاش های عراقچی به خاطر گشایش راه آهن خواف-هرات ابراز سپاس و امتنان کرده، گفت که پس از اتصال افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی در شمال، اتصال افغانستان توسط راه آهن با ایران در غرب کشور، روحیه امید و اطمینان را برای تقویت همکاری ها و اتصال منطقه ای میان دولت ها و مردمان منطقه، بیشتر کرده است.

اتمر با اشاره به همکاری کابل و تهران در بخش های مختلف، تشریک مساعی دو کشور را در راستای تقویت اجماع منطقه ای برای موفقیت مصاحبههای صلح افغانستان مهم و اثرگذار دانسته، در مورد اهمیت ادامه این تلاش ها برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان و تأمین ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه صحبت کرد.

متعاقباً، عراقچی از توجه وزیر امور خارجه در زمینه گسترش روابط میان دو ملت قدردانی کرد و توسعه روابط میان دو کشور را در راستای اتصال منطقه ای و رفاه اقتصادی مهم خواند.

عراقچی در مورد پیشرفت های صورت گرفته برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان افغانستان و ایران به وزیر امو خارجه کشور معلومات داده، از حمایت کشور متبوعش از موفقیت فرایند صلح، جمهوری اسلامی افغانستان و حفظ دست آورد های 19 سال اخیر، اطمینان داد.

وزیر امور خارجه افغانستان در مورد اراده سیاسی موجود در جمهوری اسلامی افغانستان برای تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو دولت صحبت کرد.

اتمر با درنظرداشت اهمیت همکاری های دوجانبه و چندجانبه، در زمینهٔ سرمایه گذاری در پروژه های کلان اقتصادی به هدف اتصال افغانستان و ایران به کشورهای آسیای مرکزی و منطقه به تفصیل صحبت کرد.

در پایان، هردو جانب پیرامون نهایی شدن سند جامع همکاری های درازمدت و آمادگی ها برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی صحبت و مصاحبه کردند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1305

به "در دیدار عراقچی با وزیرخارجه افغانستان چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دیدار عراقچی با وزیرخارجه افغانستان چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید