عراقچی: به نظر می رسد که یک تفاهم جدید در حال شکل دریافت است

به گزارش مجله آرنا، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام اینکه به نظر می رسد که طرف های شرکت کننده در نشست کمیسیون مشترک برجام در حال دستیابی به یک تفاهم جدید هستند، تأکید کرد که از نظر ایران زمان شروع نگارش یک متن مشترک حداقل در حوزه های مورد توافق فرا رسیده است.

عراقچی: به نظر می رسد که یک تفاهم جدید در حال شکل دریافت است

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره نماینده کشورمان در نشست کمیسیون مشترک برجام، روز شنبه در انتها نشست این کمیسیون در وین از نزدیک شدن طرف های مذاکره نماینده به یک تفاهم جدید برای احیای برجام اطلاع داد.

عراقچی در مورد نشست امروز گفت: امروز ما جلسه ای را برای آنالیز فرایند پیشرفت بحث هایی که تا الآن چه در حوزه برطرف تحریم ها و چه در حوزه هسته ای اجرا شده است، برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: ما گزارش کارگروه ها را مرور کردیم، بحث های خوبی هم در جلسه کمیسیون مشترک صورت گرفت، به نظر می رسد که یک تفاهم جدید در حال شکل دریافت است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد، راستای که باید طی گردد نیز اکنون شناخته شده تر از قبل است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اعلام نمود: البته این راستا یک راستا آسان نخواهد بود، این طور نیست که اختلاف نظرها انتها یافته باشد، اختلاف نظرهای بعضاً جدی وجود دارد که باید در مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: ما قبلاً هم گفته ایم که اصلاً علاقه ای به مذاکرات طولانی مدت و فرسایشی نداریم، در آن حدی که احتیاج است بحث ها روشن گردد، طبیعتاً مذاکرات ادامه پیدا خواهد نمود.

عراقچی توضیح داد: ما فکر می کنیم که مذاکرات اکنون به مرحله ای رسیده است که طرف ها می توانند نگارش یک متن مشترک را آغاز نمایند، این کار حداقل در حوزه هایی که اشتراک نظر وجود دارد، می تواند آغاز گردد.

وی شرح داد: هیئت ایرانی متون مدنظر خود را هم در حوزه هسته ای و هم در حوزه برطرف تحریم ها آماده و به طرف های دیگر ارائه نموده است. ما معتقدیم متونی که ما آماده نموده ایم، می تواند مبنایی برای مذاکرت و همچنین مبنایی برای توافق نهایی باشد، نه اینکه توافق نهایی لزوماً مطابق متن ما باشد، اما این متون مبنای مذاکره قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر امور خارجه تأکید کرد: ما فکر می کنیم که در چارچوب این متون راستا رسیدن به یک توافق که هم خواسته های ما را تأمین کند و هم خواسته طرف مقابل مبنی بر بازگشت ایران به تعهداتش را تأمین کند، روشن شده است. ما معتقدیم که زمان نگارش متن حداقل در حوزه هایی که اشتراک نظر وجود دارد، فرا رسیده است.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1520

به "عراقچی: به نظر می رسد که یک تفاهم جدید در حال شکل دریافت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: به نظر می رسد که یک تفاهم جدید در حال شکل دریافت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید