فرانسه: جاسوسی آمریکا از مسئولان اروپایی امری خطرناک است

به گزارش مجله آرنا، فرانسه به گزارش ها درباره جاسوسی آمریکا از مقامات اروپایی با یاری دانمارک واکنش نشان داد.

فرانسه: جاسوسی آمریکا از مسئولان اروپایی امری خطرناک است

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا، دولت فرانسه در واکنش به گزارش هایی مبنی بر جاسوسی از اروپایی ها گفت: جاسوسی آمریکا و دانمارک از مسئولان اروپایی در صورتی که اثبات گردد، امری بسیار خطرناک است.

این واکنش فرانسه پس از آن صورت می گیرد که یک شبکه تلویزیونی دانمارکی فاش نموده است که آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری سازمان اطلاعات خارجی دانمارک از مقام های ارشد کشورهای همسایه از جمله صدر اعظم آلمان جاسوسی نموده است.

شبکه تلویزیونی دی آر دانمارک گفت: آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری سازمان اطلاعات خارجی دانمارک از مقام های ارشد کشورهای همسایه از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان جاسوسی نموده است.

این یافته ها نتیجه تحقیقات داخلی سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک از سال 2015 میلادی است. 9 منبع آگاه و نزدیک به این تحقیقات گفته اند که آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از یک قرارداد همکاری با سازمان اطلاعات خارجی دانمارک، اقدام به جاسوسی از مقام های ارشد اروپایی می نموده است.

این تحقیقات که مربوط به سال های 2012 تا 2014 میلادی است نشان می دهد آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از کانال های اطلاعاتی دانمارک از مقام های ارشد سوئد، نروژ، فرانسه و آلمان جاسوسی نموده است از جمله فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه پیشین آلمان.

سخنگوی صدر اعظم آلمان در این باره گفت: من فقط به وسیله مجله آرنا نسبت به این اتهامات آگاه شده ام و فعلا هیچ اظهارنظری نمی کنم.

تحقیقات سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک در سال 2014 میلادی و پس از نگرانی های مربوط به نشت و درز اطلاعات ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا شروع شد.

آژانس امنیت ملی آمریکا حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است.

وزیر دفاع سوئد نیز در اظهاراتی خواهان تحقیقات کامل درباره این مساله شده است. وزیر دفاع نروژ نیز این اتهامات را جدی ارزیابی نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1588

به "فرانسه: جاسوسی آمریکا از مسئولان اروپایی امری خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه: جاسوسی آمریکا از مسئولان اروپایی امری خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید