مجموع سرمایه گذاری در پالایشگاه بیدبلند به 4.5 میلیارد خواهد رسید

به گزارش مجله آرنا، تهران (پانا) - به گفته استاندار خوزستان، با احتساب سرمایه گذاری 1.1 میلیارد دلاری برای جمع آوری گازهای همراه فراوری نفت، میزان سرمایه گذاری انجام شده در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به 4.5 میلیارد دلار می رسد.

مجموع سرمایه گذاری در پالایشگاه بیدبلند به 4.5 میلیارد خواهد رسید

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در نشست خبری آیین بهره برداری از پالایشگاه بیدبلند گفت: سال های زیادی است که گازهای همراه فراوری نفت در کشور سوزانده می گردد در صورتی که می بایست با جمع آوری آنها امکان تبدیل به سرمایه و ثروت (تبدیل به خوراک برای پتروشیمی ها) فراهم می شد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس هم اکنون با 40 درصد ظرفیت در حال استفاده از خوراک های قابل دسترس فعالیت دارد گفت: پیش بینی می گردد که بعد از اجرای کامل پروژه جمع آوری گازهای همراه فراوری نفت، این پالایشگاه به 100 درصد ظرفیت کاری خود برسد.

شریعتی با اشاره به اینکه شرکت پالایشگاه بیدبلند به عنوان یکی از زیرمجموعه های هلدینگ خلیج فارس در طول مراحل ساخت در قالب مسئولیت های اجتماعی خدمات چشم گیری را به اهالی شهرستان بهبهان ارائه نموده است اضافه کرد: معمولا تعهد صنایع پیش از بهره برداری مرسوم نیست اما پالایشگاه بیدبلند متعهدانه در این رابطه فعالیت داشته است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: مهمترین مشارکت پالایشگاه گاز بیدبلند اختصاص 50 میلیارد ریال یاری اقتصادی برای انجام مراحل ساخت فرودگاه بهبهان است که در این زمینه مبلغ 50 میلیارد ریال دیگر از سوی سازمان برنامه و بودجه و 30 میلیارد دیگر به وسیله منابع داخلی استان تامین می گردد.

استاندار خوزستان به ساخت و پتروشیمی شهرستان بهبهان به عنوان یکی از صنایع پایین دست پالایشگاه بیدبلند اشاره نمود و گفت: کوشش می گردد تا بخشی از افراد شاغل در هنگام ساخت پالایشگاه بید بلند در واحد پتروشیمی آن مشغولیت شوند.

پالایشگاه گازی بهبهان روز پنجشنبه با دستور رییس جمهوری و حضور وزیر نفت در بهبهان به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1376

به "مجموع سرمایه گذاری در پالایشگاه بیدبلند به 4.5 میلیارد خواهد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموع سرمایه گذاری در پالایشگاه بیدبلند به 4.5 میلیارد خواهد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید