مسائل شدید اقتصادی در دانشگاه فنی حرفه ای ، فقط یک سوم بودجه تحقق می یابد!

به گزارش مجله آرنا، معاون دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای کشور با اشاره به مسائل اقتصادی این دانشگاه گفت: بودجه دانشگاه فنی حرفه ای کشور بسیار پایین تر از دانشگاه های دولتی زیر نظر وزارت علوم است.

مسائل شدید اقتصادی در دانشگاه فنی حرفه ای ، فقط یک سوم بودجه تحقق می یابد!

به گزارش خبرنگار دانشگاه مجله آرنا، رضا مهدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای کشور صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه فنی حرفه ای خراسان شمالی گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی از متوسط های کشور عقب افتاده و برای جبران این عقب افتادگی، احتیاج به کار فراوان است.

مهدی تمرکز زدایی و استانی شدن را دو سیاست اصلی این دانشگاه اظهار داشت و بیان داشت: دانشگاه های استان باید کل مراکزشان را در قالب یک دانشگاه تصور نمایند و از موازی کاری در هر استان پرهیز گردد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور هدف از سیاست های دانشگاه فنی و حرفه ای را ارتقای کیفیت آموزشی و رفاهی دانشجویان دانست و ادامه داد: هر چقدر مراکز کوشش بیشتری نمایند شرایط استان ها بهتر خواهد شد.

وی بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور را بسیار پایین تر از دانشگاه های تحت نظر دانشگاه های آموزش عالی توصیف کرد و اضافه نمود: به عنوان نمونه متوسط سرانه فرهنگی دانشگاه های دولتی 700 هزار تومان است که این عدد برای دانشگاه فنی 130 هزار تومان بوده.

مهدی توضیح داد: سرانه تغذیه برای دانشگاه های دولتی 7 هزار تومان و برای دانشگاه فنی 1600 تومان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از کمبود شدید هیئت علمی در این دانشگاه اطلاع داد و تاکید نمود: اکنون 5 هزار هیئت علمی کم داریم و فقط هزار عضو هیئت علمی داریم.

وی اضافه نمود: در حوزه دانشجویی بودجه دانشگاه در امسال باید 2 هزار و 500 میلیارد تومان باشد که اکنون کمتر از 800 میلیارد تومان است.

مهدی گفت: با کوشش های صورت گرفته توانستیم برای تامین بودجه دانشگاه زیر نظر وزارت علوم برویم، اما عده ای این موضوع را بد فهم کردند و گفتند دانشگاه فنی و حرفه ای رسالت خود را فراموش نموده است.

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در سرانجام گفت: با این اتفاق بخشی از مسائل بودجه ای این دانشگاه برطرف می گردد، اما باز هم احتیاج به یاری خیرین و مجموعه های درون استانی داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1024

به "مسائل شدید اقتصادی در دانشگاه فنی حرفه ای ، فقط یک سوم بودجه تحقق می یابد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل شدید اقتصادی در دانشگاه فنی حرفه ای ، فقط یک سوم بودجه تحقق می یابد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید