نظرسنجی ، نارضایتی آمریکایی ها از مدیریت ترامپ در بحران کرونا رکورد زد

به گزارش مجله آرنا، طبق نظرسنجی مشترک رویترز-ایپسوس، میزان رضایت آمریکایی ها از مدیریت ترامپ در بحران ویروس کرونا به پایین حد از زمان شیوع کرونا تا به امروز رسید.

نظرسنجی ، نارضایتی آمریکایی ها از مدیریت ترامپ در بحران کرونا رکورد زد

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا، نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و مؤسسه نظرسنجی ایپسوس که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، نشان می دهد که میزان محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه چگونگی پاسخگویی به شیوع کروناویروس به پایین ترین حد خود رسید.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیل، نتایج نظرسنجی فوق حاکی از آن است که تنها 37 درصد از مردم آمریکا عملکرد ترامپ در زمینه پاسخگویی به موقع و مناسب به بحران کووید-19 را مورد تأیید قرار دادند که این پایین ترین رقم از ماه مارس (اواخر اسفند 98) تا به امروز است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 58 درصد از پاسخ دهندگان از واکنش ترامپ به بیماری همه گیر کرونا ناراضی بودند.

نتایج این نظرسنجی در شرایطی منتشر شده است که رئیس جمهور اوایل هفته در راهپیمایی انتخاباتی خود از کارکنان پزشکی آمریکا خواست تا تست گیری تشخیص کرونا را کاهش دهند.

وی در تالسا ایالت اوکلاهما گفت: تست دریافت یک شمشیر دو لبه است. هم اکنون از 25 میلیون نفر تست گرفته ایم. حدوداً 20 میلیون بیشتر از کشورهای دیگر. آلمان هم زیاد تست گرفته است. کره جنوبی هم زیاد تست گرفته است.

طبق گزارش هیل، کاخ سفید گفته بود که اظهارات ترامپ برای شوخی بوده است اما ترامپ ظاهراً توضیحات مقام های کاخ سفید درباره اظهاراتش را زیرسؤال برد و گفت اصلاً شوخی ننموده است.

از طرف دیگر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز گذشته گزارش داده که ترامپ از 22 ژانویه امسال میلادی تا 23 ژوئن (دو روز پیش) بیش از 60 بار کوشش نموده که تهدید بیماری کووید - 19 را کوچک نشان دهد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: جهت گیری جملات ترامپ درباره این ویروس تقریبا همیشه خوش بینانه بوده است که در تعارض با جهت گیری بعضی مقامات بهداشتی است که ترجیح می دهند افراد بیشتر آماده باشند تا اینکه تهدید را دست کم بگیرند.

در روزهای اخیر، ایالات متحده آمریکا شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان به کروناویروس بوده است و آمار روزانه مبتلایان به کرونا در این کشور در روزهای اخیر به بیش از 30 هزار مورد رسیده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز دستکم دو میلیون و 381 هزار و 369 نفر از مردم آمریکا به کروناویروس آلوده شده اند و 121 هزار و 979 نفر نیز جان خود را بر اثر کووید-19 از دست داده اند.

طبق نتایج نظرسنجی رویترز-ایپسوس، حتی هم حزبی های ترامپ (جمهوری خواستار) نیز اعتماد خود را به دولت ترامپ از دست داده اند و تنها 43 درصد از هواداران حزب جمهوری خواه که در این نظرسنجی مشارکت کردند، بر این باور بودند که کشورشان در راستا درستی گام برداشته است که این پایین ترین میزان از زمان تشکیل دولت ترامپ در سال 2017 تا به امروز محسوب می گردد.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که جو بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ با اختلاف 10 درصد در میان رأی دهندگان ثبت شده از ترامپ جلوتر است.

نظرسنجی ایپسوس-رویترز به صورت آنلاین و در بازه زمانی 22 و 23 ژوئن (دوم و سوم تیرماه) برگزار شده است و یکهزار و 115 فرد بزرگسال در آن مشارکت نموده اند که 503 نفر از آنها از هواداران حزب دموکرات و 408 نفر نیز از هواداران حزب جمهوری خواه بوده است. حاشیه خطای این نظرسنجی مثبت و منفی سه درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1004

به "نظرسنجی ، نارضایتی آمریکایی ها از مدیریت ترامپ در بحران کرونا رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی ، نارضایتی آمریکایی ها از مدیریت ترامپ در بحران کرونا رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید