هشدار؛ حرکت خزنده کشور به سمت موج ششم کرونا

به گزارش مجله آرنا، تهران (پانا) - فرایند بیماری کرونا در بعضی استان ها افزایشی شده و طبق اعلام وزارت بهداشت شهرهای قرمز کرونایی از 9 شهر به 16 شهر رسیده است که این امر نشان دهنده حرکت خزنده کشور به سمت موج تازه کروناست و از آنجا که به گفته متخصصان بیماری های عفونی، رفتار ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست به منظور جلوگیری از بحران دیگر، کاهش محدودیت های کرونایی باید محتاطانه صورت بگیرد.

هشدار؛ حرکت خزنده کشور به سمت موج ششم کرونا

طبق آخرین نقشه رنگ بندی شهرهای کرونایی(اول آبان ماه 1400) تعداد شهرهای دارای شرایط قرمز کرونایی نسبت به هفته گذشته افزایش یافت و بر اساس آن، 16 شهر در شرایط قرمز، 119 شهر در شرایط نارنجی، 227 شهر در شرایط زرد و 86 شهر در شرایط آّبی قرار گرفتند. فرایند افزایشی شهرهای قرمز نشان می دهد که هرگونه عادی انگاری و کاهش مراقبت های بهداشتی می تواند به افزایش آمار مبتلایان و قرمزشدن مجدد شهرها بیانجامد. در عین حال با کاهش محدودیت های کرونایی و بازگشایی مراکز آموزشی نگرانی از موج نو بیماری کرونا در کشور افزایش یافته است.

تا وقتی جامعه به ایمنی کامل نرسیده برطرف کامل محدودیت ها باعث آسیب خواهد شد و کاهش محدودیت ها باید منطقی و محتاطانه باشد تا تجربه پیک های قبلی تکرار نگردد

محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با پانا با بیان اینکه برای اینکه کشور به ایمنی نسبی برسد باید حداقل 60 تا 70 درصد جامعه هر دو دُز را تزریق نموده باشند، گفت: هنوز جمعیت عمومی به طور کامل واکسینه نشده اند و بخش زیادی از افراد دُز دوم را دریافت ننموده اند.و فقط تزریق دُز اول، ایمنی جمعی حاصل نمی نماید و کنار گذاشتن محدودیت ها کرونایی موجب بروز خطرات و شکل گیری موج نو کرونا در کشور می گردد.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه صرف زدن واکسن نباید علتی برای رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی باشد، گفت: این اشتباه در پیک های قبلی کرونا نیز انجام شد و به محض کاهش محدودیت های کرونایی، عادی انگاری درباره بیماری صورت گرفت و کشور درگیر موج های شدید بیماری شد. بنابراین نباید به این علت که واکسیناسیون فرایندی افزایشی داشته، محدودیت ها به طور کامل برداشته گردد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه محدودیت ها نباید به یکباره کاهش یابد، گفت: تا وقتی جامعه به ایمنی کامل نرسیده برطرف کامل محدودیت ها باعث آسیب خواهد شد و کاهش محدودیت ها باید منطقی و محتاطانه باشد تا تجربه پیک های قبلی تکرار نگردد. تعداد فوتی های روزانه کشور همچنان بالاست و تعداد مبتلایان نیز به طور محسوس رو به افزایش است و کشور همچنان با ریسک بالای بیماری محسوب می گردد.

وی ادامه داد: طبق آمار وزارت بهداشت بیش از 50 میلیون دُز اول خود را دریافت نموده اند. بنابراین تا زمان رسیدن به ایمنی جمعی، رعایت پروتکل ها باید به طور جدی انجام گردد و اعمال محدودیت های کرونایی نیز لازم است و از آنجا که دارو و درمان هزینه های زیادی به افراد جامعه متحمل می نماید و برای مردم گران تمام می گردد، بهتر است تا جای ممکن پروتکل ها رعایت گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1780

به "هشدار؛ حرکت خزنده کشور به سمت موج ششم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار؛ حرکت خزنده کشور به سمت موج ششم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید