ویروس آنفلوانزا در کمین چه کسانی است؟

به گزارش مجله آرنا، یک عضو کمیته کشوری آنفلوانزا گفت: با گسترش موج آنفلوانزا در کشور همه افراد به ویژه اشخاص در معرض خطر باید بیشتر در برابر این بیماری از خود مراقبت کنند.

ویروس آنفلوانزا در کمین چه کسانی است؟

مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا در گفت وگو با خبرنگار ، درباره اینکه چه افرادی بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزا هستند، اظهار کرد: افراد بالای 60 سال، بچه ها 6 ماه تا 6 سال، افرادی که شیمی درمانی، رادیوتراپی یا همودیالیز می شوند، مبتلایان به چاقی، بیماری های قلبی و عروقی، ریوی، کلیوی، دیابت، سرطان، لوسمی و لنفوم، اشخاص HIV مثبت، پرسنل بیمارستان ها و کادر پزشکی، زنان باردار و شیرده، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و اشخاصی که تحت درمان با کورتیکو استروئید ها (کورتون) قرار دارند، نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا قرار دارند.

او خاطرنشان کرد: از عوارض شایع آنفلوانزا می توان به عفونت گوش میانی، سینوزیت، سینه پهلو یا پنومونی اشاره کرد. آنسفالیت (درگیری مغز) هم عارضه نادر بیماری آنفلوانز است.

این عضو کمیته کشوری آنفلوانزا افزود: آنفلوانزا و سرماخوردگی هر 2 بیماری های ویروسی هستند. مبتلایان به این بیماری ها به مصرف آنتی بیوتیک در دوره حاد بیماری نیاز ندارند. در صورتی که فرد دچار آنفلوانزا آنتی بیوتیک مصرف کند، بدنش نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم می شود، اما در صورت بروز عوارض آنفلوانزا مانند سینه پهلو یا پنومونی شخص باید با نظر پزشک معالج آنتی بیوتیک استفاده کند. در موارد شدید آنفلوانزا می تواند فرد را در بیمارستان یا حتی بخش ICU بستری کند.

آنفلوانزا را با روش های سنتی درمان کنید

مردانی تاکید کرد: در زمستان به علت برودت هوا، در و پنجره ها بسته می شوند و افراد در فضا های بسته مانند مهد کودک ها، مدارس و دانشگاه ها قرار می گیرند که این موضوع موجب می شود بیماری آنفلوانزا خیلی سریع از فرد بیمار به دیگران انتقال پیدا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 492

به "ویروس آنفلوانزا در کمین چه کسانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس آنفلوانزا در کمین چه کسانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید