پاسخ کرملین به موضع گیری اخیر آلمان علیه روسیه

به گزارش مجله آرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه کرملین امروز دوشنبه در اظهاراتی به عدم دعوت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کشورش برای بازگشت به گروه کشورهای 7 اقتصاد عظیم و پیشرفته دنیا موسوم به جی 7 پاسخ داد.

پاسخ کرملین به موضع گیری اخیر آلمان علیه روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت: مسکو هیچ علاقه و ابتکاری برای بازگشت به این گروه ندارد. گروهی به نام G8 وجود داشت و قرار بود اجلاس خود را در سوچی روسیه برگزار کند؛ اما اعضای این گروه به بهانه های واهی از حضور در نشست سوچی سر باز زدند. از آن سال ولادیمیر پوتین هرگز به دنبال بازسازی مناسبات و یا حضور مجدد در این گروه نبوده است.

وی در این باره اضافه نمود: مکرراً گفته ایم که مسکو از اثربخشی گروه 20 رضایت دارد؛ به عقیده ما این گروه به شکل بهتری می تواند واقعیات مالی نوین را لحاظ نموده، مراکز جهانی توسعه مالی را مورد توجه قرار دهد.

این در حالیست که هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در مصاحبه ای با یک روزنامه آلمانی که دیروز دوشنبه منتشر شد، گفت که مقامات برلین پیشنهاد دونالد ترامپ برای دعوت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جهت بازگشت به جی 7- هفت اقتصاد عظیم و پیشرفته جهان- را رد نموده است.

ترامپ ماه گذشته پیشنهاد کرد روسیه که در سال 2014 و در پی الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود از جی 7 اخراج شده بود، بار دیگر به این گروه بپیوندد.

با این حال، هایکو ماس به روزنامه راینشه پست گفت تا زمانی که در حل و فصل مناقشه شبه جزیره کریمه و شرق اوکراین پیشرفت قابل توجهی حاصل نشود، هیچگونه شانسی برای پیوستن دوباره روسیه به جی 7 نمی بیند.

وزیر خارجه آلمان در ادامه اضافه نمود که روسیه با یاری به حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین بار دیگر می تواند عظیمترین گام را در جهت پیوستن به جی 7 بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1063

به "پاسخ کرملین به موضع گیری اخیر آلمان علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ کرملین به موضع گیری اخیر آلمان علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید