پیغام ظریف به مردم ایران درباره کوشش آمریکا برای فعال شدن مکانیسم ماشه

به گزارش مجله آرنا، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در صفحه اینستاگرام خود، با اشاره به کوشش واشنگتن برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران، خطاب به مردم ایران نوشت: به کمک خدا حتما یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون شکنان آمریکایی خواهیم چشاند.

پیغام ظریف به مردم ایران درباره کوشش آمریکا برای فعال شدن مکانیسم ماشه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش مجله آرنا به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در صفحه اینستاگرام خود، خطاب به مردم ایران نوشت: مدتی است که می خواستم مانند همواره راحت و بی تکلف از شرایط جهان برای شما عزیزان بنویسم که به خاطر مشغله کاری این افتخار نصیبم نشد. در هفت سال خدمت در وزارت امور خارجه، تمامی کوشش همکارانم و بنده بر ترویج و تثبیت چهره مقتدر و منطقی ایران در عرصه بین الملل بود.

ظریف اضافه کرد: در ماه های اخیر، ترامپ و وزیر خارجه اش به کوشش های نافرجام خود برای فشار به ایران و نابودی برجام اضافه نموده اند. در هفته گذشته، تمام جهان نظاره گر شکست تحقیرآمیز یکجانبه گرایی بود و این که چگونه آمریکا حتی توانایی همراه کردن متحدان اروپایی خود در شورای امنیت علیه ایران را ندارد و در برابر ساختار حقوقی برجام ضعیف است.

رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ترامپ که زمانی با افتخار خروج خود از برجام را اعلام می کرد و توافق با ایران را ناچیز می شمرد، امروز به این نتیجه رسیده است که با زبان زور نمی توان با ایران صحبت کرد. امروز بی فایده کوشش می نماید که با قطعنامه 2231 شورای امنیت، به مقابله با همان قطعنامه و حتی تمامیت شورای امنیت برود؛ خود را سراسیمه مشارکت کننده در برجام معرفی می نماید که بتواند بدون کمترین حقی از سازوکار پیچیده و زمان بر بازگرداندن قطعنامه های لغو شده علیه ایران-آن هم از جهت میان بر-سوءاستفاده کند؛ اما این بار هم در برابر توان دیپلماسی قدرتمندِ متکی به مردم دلاور ایران کم می آورد.

وی یادآور شد: امروز هم با دبیرکل ملل متحد تلفنی مذاکره کردم و هم یک نامه حقوقی محکم و قوی (که جوانان متخصص و متعهد این کشور ظرف چندین روز گذشته در تدوین آن به بنده کمک کردند) به رییس دوره ای شورای امنیت (اندونزی) ارسال کردم تا با یکجانبه گرایی و قانون گریزی آمریکا مقابله کنیم که به کمک خدا حتما یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون شکنان آمریکایی خواهیم چشاند.

شاید برای بعضی کلیشه باشد اما این بار هم نشان دادیم که هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن.

ظریف نوشت: به هر حال، هر نتیجه ای رخ دهد، پیروزی از آن ملت ایران است، چرا که همواره با منطق و بیان نیکو از منافع کشور و مردم دفاع نموده ایم نه با هیاهو و جنجال. جا دارد از تمامی همکاران خود تشکر کنم. با آغاز ماه محرم که سال جاری مردم ایران شور و شعور حسینی را با تبدیل همه خانه ها و فضای مجازی به حسینیه در هم خواهند آمیخت، ما نیز در وزارت خارجه چند هفته پرکاری در پیش داریم اما ایمان دارم که پیروز خواهیم شد، همه ما باهم.

ظریف امروز در نامه ای به رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام غیرقانونی ایالات متحده آمریکا برای سوء استفاده از ساز و کارهای مندرج در توافق هسته ای برای احیای تحریم های ایران را مردود دانسته و تأکید نموده است که آمریکا هیچ حقی برای کوشش در جهت احیای تحریم ها ندارد و از همین رو این اقدام آمریکا باید از سوی شورا و جامعه بین المللی رد گردد.

ترامپ در اردیبهشت ماه سال 97 خروج کشورش از برجام را بیان کرد و تحریم های برطرف شده توسط این توافق را در دو مرحله در 15 مردادماه و 14 آبان ماه علیه ملت ایران بازگرداند.

با این وجود مقام های آمریکایی از جمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ماههای اخیر مدعی شده اند که آمریکا همچنان در برجام حضور دارد و خواهان تمدید محدودیت تسلیحاتی در خصوص ایران و بکارگیری مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران شده اند.

کوشش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران آدینه گذشته با 11 رای ممتنع و دو رای مخالف به شکستی سخت انجامید و اکنون واشنگتن میخواهد با استدلالی سست از مکانیسم پیش بینی شده در قطعنامه 2231 شورای امنیت برای بازگرداندن همه تحریم ها علیه ایران و از بین بردن برجام سوء استفاده کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1113

به "پیغام ظریف به مردم ایران درباره کوشش آمریکا برای فعال شدن مکانیسم ماشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام ظریف به مردم ایران درباره کوشش آمریکا برای فعال شدن مکانیسم ماشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید