چاووش اوغلو: فرانسه باید از ترکیه عذرخواهی کند

به گزارش مجله آرنا، وزیر خارجه ترکیه درباره اتفاقات اتفاق افتاده در دریای مدیترانه گفت: فرانسه باید به جای این اقدامات ضد ترکیه ای، اعتراف صمیمانه ای کند، انتظار ما از فرانسه این است که بی چون و چرا از ترکیه عذرخواهی کند.

چاووش اوغلو: فرانسه باید از ترکیه عذرخواهی کند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مطبوعاتی مشترک با هایکو ماس، همتای آلمانی خود در برلین پایتخت این کشور، اظهارات مقامات فرانسه در خصوص مداخله ناوهای ترکیه در کار کشتی های فرانسوی را بی اساس خواند.

چاووش اوغلو توضیح داد: فرانسه به ناتو و اتحادیه اروپا در این باره اطلاعات درستی نداده است. ما عدم صحت این موضوع را با اسناد و مدارک اثبات و به ناتو ارائه کردیم. ناتو نیز حقیقت را دید. فرانسه باید به جای این اقدامات ضد ترکیه ای، اعتراف صمیمانه ای کند، انتظار ما از فرانسه این است که بی چون و چرا از ترکیه عذرخواهی کند.

وزیر امورخارجه ترکیه با بیان اینکه تحریف واقعیت ها از سوی اشخاص امکان پذیر است، گفت: بنابراین با توجه به وجود قرائن و مدارک باید این کشور از ترکیه معذرت خواهی کند.

چاووش اوغلو همچنین با اشاره به اینکه ترکیه به روابط خود با همپیمانانش در ناتو اهمیت می دهد، گفت: برای عدم وقوع چنین حوادثی کوشش می کنیم. یک دیدگاهی علیه ترکیه به دلیل عملیات نادرست ایرینی توسط اتحادیه اروپا در خصوص بازرسی تحریم های تسلیحاتی علیه لیبی و همچنین خدشه دار شدن صندلی فرانسه در این کشور به وجود آمده است.

وی موضع ترکیه در قبال لیبی را شفاف خواند و اضافه کرد: ترکیه با دولت مشروع سراج در لیبی رابطه دارد. حضور ترکیه صرفاً جهت یاری مستشاری در راستای توافق همکاری نظامی با این کشور است.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین بر ضرورت آتش بس پایدار و راه حل سیاسی در لیبی تاکید نمود و گفت: عدم تمایل خلیفه حفتر رهبر شبه نظامیان غیرقانونی در شرق لیبی برای برقراری آتش بس را در برلین آشکارا دیدیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1011

به "چاووش اوغلو: فرانسه باید از ترکیه عذرخواهی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: فرانسه باید از ترکیه عذرخواهی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید