گلوبال ریسرچ: ترامپ به دنبال تشدید درگیری با چین به روش های مختلف است

به گزارش مجله آرنا، هرچند که تنش های آمریکا و چین به دوران قبل از کرونا باز می شود، اما آمریکا با مقصر دانستن چین به عنوان منشأ اصلی ویروس کرونا و به کار بردن دیگر تاکتیک ها به دنبال افزایش تنش بیشتر با این کشور است.

گلوبال ریسرچ: ترامپ به دنبال تشدید درگیری با چین به روش های مختلف است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، گلو بال ریسرچ در یادداشتی که روز گذشته منتشر شد، با اشاره به قدرت های هژمونی در دنیا که قوانین و اهداف خاص خود را پیگیری می نمایند و بدین طریق از مردم خود سوء استفاده می نمایند، نوشت، آمریکا به دنبال راه اندازی جنگ غیرمجاز علیه کشورهای مستقلی است که تحت کنترل ایالات متحده نیستند، این کشور همچنین می خواهد آنها را به کشورهای فرعی که تحت لوای خودش هستند تبدیل نمایند.

به نوشته وبگاه گلوبال ریسرچ، آمریکا در دوران بعد از جنگ دنیای دوم استراتژی خود را به طور گسترده از دست داده است. بیشتر کشورهایی که آمریکا هدف قرار داده است، کشور هایی مانند روسیه، چین، ایران کوبا، کره شاقتصادی، سوریه و ونزوئلا تحت کنترل آمریکا نیستند. در زمان فروپاشی اقتصادی آمریکا با حدود 38 درصد آمار بیکاری، وخیم تر شدن اوضاع برای مردم عادی آمریکا که بهتر نیز نخواهد شد و بی تفاوتی دولت ترامپ نسبت به سلامتی و آسایش مردم، تندرو های دولت همه تقصیر ها را گردن چین انداخته اند تا سوء مدیریت خود را به اهداف مورد علاقه خود سوق دهند.

براساس گزارش رسانه های مستقر در آمریکا، این افراد نسبت به سیاست های چین سخت تر شده اند.

واشنگتن پست به نقل از مشاور ارشد رژیم بدون نام ترامپ، گفت مجازات چین قطعاً در ذهن دونالد ترامپ است. این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: مقامات ارشد آمریکا آنالیز خود برای مجازات چین یا درخواست غرامت اقتصادی از این کشور را به دلیل طرز مدیریت این کشور در مقابله با کرونا شروع نموده اند.

طبق گزارش ها، طرح هایی برای خلع مصونیت حاکمیتی چین به وجود آمده اند تا واشنگتن، ایالت ها، نهاد ها و اشخاص آمریکایی بتوانند از این کشور برای آسیب هایی که بر اثر گسترش ویروس کرونا به وجود آورده، شکایت نمایند، موضوعی که پکن هیچ ارتباطی با آن ندارد و در صورت ایجاد دعوی قضایی برای شکایت، کار به جایی نمی رسد.

اسکات کندی، تحلیلگر امور سیاست خارجی در این باره گفت: احتمال اینکه چین به پرداخت تاوان راضی گردد صفر است. با این وجود، ترامپ می گوید که آمریکا ممکن است صدها میلیارد دلار خسارت از چین دریافت کند، این مسئله به تنهایی روابط دو جانبه ای که قبلاً نیز مشکل داشته را خدشه دار می نماید.

گلوبال ریسرچ در ادامه این یادداشت با اشاره به اینکه تاکتیک دیگر آمریکا می تواند پیمان شکنی در پرداخت بخشی از بدهی های آمریکا به چین باشد، نوشت چین بیش از یک تریلیون دلار دارایی وزارت خزانه داری آمریکا را در اختیار دارد. اگر اقدام آمریکا اقدام به پیمان شکنی علیه هر کشور، نهاد یا شخصیتی دیگر کند، به اعتبار و آبروی خود در بدهی های ملی اش آسیب خواهد زد.

در ادامه این یادداشت آمده است، کاهش واردات از چین با فشار بر شرکت های آمریکایی برای بازگرداندن عملیات های خود به داخل آمریکا، ممکن است گزینه احتاقتصادی دیگر آمریکا باشد.

در سالی که به انتخابات منتهی می گردد و در برهه ای که بحران اقتصادی آمریکا در شدید ترین حالت خود قرار گرفته است ترامپ به دنبال این است که مسئولیت آنچه که در کشور اتفاق افتاده را از گردن خود باز کند. این راهبرد، اختلاف آمریکا با چین را افزایش می دهد و احتمالاً شکست خواهد خورد. تندرو هایی مانند مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و متئو پوتینگر مشاور امنیت ملی این کشور به دنبال سیاست های سخت علیه چین هستند.

طبق گزارش ها، سازمان سیا هنوز نتوانسته شواهدی که نشان می دهند منشأ ویروس کرونا در آزمایش های چینی بوده را پیدا کند. پکن به شدت این ادعا را انکار می نماید و می گوید آمریکا منشأ ویروس کرونا بوده است.

روز پنج شنبه هفته گذشته، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا مطرح کرد که جامعه اطلاعاتی آمریکا به طور جدی درباره اینکه آیا بیماری کرونا به وسیله تماس با حیوانات بیمار یا در یک آزمایشگاه در شهر ووهان به وجود آمده، به طور جدی آنالیز خواهد نمود.

مدیر این دفتر نیز چین را برای شیوع ویروس کرونا مقصر می داند. در مقصر دانستن چین به عنوان منشأ ویرو کرونا، پامپئو پیشگام است و ترامپ و دیگر تندروها در آمریکا مقصر این معضل را چین می دانند.

گلوبال ریسرچ در ادامه این یادداشت با اشاره به اطمینان بالای آمریکا در خصوص تغییر رژیم در یک کشور نوشت، مقامات آمریکایی عنوان می نمایند که در خصوص تغییر رژیم در هر کشور اطمینان بالا دارند، اما این ادعا به احتمال زیاد جعلی است. حمله آمریکا به چین، روسیه، ایران، سوریه، ونزوئلا و دیگر کشور های مستقل به این دلیل است که می خواهد این کشور ها را تضعیف و منزوی کند و این بخشی از راهبرد آمریکا برای تسلط بر دنیا است.

وزارت امور خارجه آمریکا ادعا می نماید که آمریکا به دنبال یک رابطه سازنده و نتیجه گرا با چین است. اما واقعیت برعکس است. جنگ ایالات متحده با چین ملتهب تر خواهد شد. مقصر دانستن چین برای شیوع ویروس کرونا و اقدامات تهدید آمیز و تلافی جویانه، آخرین روش ها برای تضعیف این کشور هستند. روابط دوجانبه (بین دو کشور) نیازمند تعادل است، اگر اقدامات ضدچینی دولت آمریکا بیش از اندازه گردد، ایجاد یک اختلاف شدید ممکن است پیامد های غیر قابل پیش بینی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 929

به "گلوبال ریسرچ: ترامپ به دنبال تشدید درگیری با چین به روش های مختلف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلوبال ریسرچ: ترامپ به دنبال تشدید درگیری با چین به روش های مختلف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید