5 پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند به بهره برداری رسید

به گزارش مجله آرنا، امروز با حضور عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم 5 پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند افتتاح و یک پروژه کلنگ زنی شد.

5 پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند به بهره برداری رسید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه مجله آرنا به نقل از دانشگاه بیرجند، سرای دانشجویی علامه عبدالعلی بیرجندی (خوابگاه ویژه متأهلین)، سالن چند منظوره امید، کارگاه های مهارت آموزی دکتراسدا… زنگویی، پروژه محوطه سازی پردیس مهندسی و مجتمع رفاهی، فرهنگی دانشگاه بیرجند (باغ امیریه) پروژه هایی بودند که با حضور دکتر باقری به بهره برداری رسیدند.

همچنین عملیات اجرایی آزمایشگاه مرجع با زیربنای 3 هزار متر مربع و اعتبار مورد احتیاج 100 میلیارد ریال، که تا به امروز 2 میلیارد تومان اختصاص یافته است و با مشارکت بانک تجارت و درآمدهای استانی ساخته خواهد شد، توسط قائم مقام وزیر علوم شروع شد.

قائم مقام وزیر علوم در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی دانشگاه بیرجند عنوان نمود: در سال های اخیر دانشگاه ها حرکت های بزرگی را برای یاری به برطرف مسائل صنعت و بخش های اجرایی داشته اند و این رویکرد جدید ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی با بیان اینکه اگرچه در گذشته نیز همکاری های بسیار گسترده ای بین دانشگاه ها با صنعت وجود داشته است، اضافه کرد: اکنون دانشگاه های بزرگ صنعتی و مهندسی ما در این حوزه فعال هستند و پروژه های بزرگ مشترکی در زمینه توسعه فناوری با دانشگاه های خارج از کشور داریم.

باقری توضیح داد: دانشگاه بیرجند نیز به عنوان دانشگاهی که در جنوب خراسان فعال است بسترها را فراهم می نماید.

وی ضمن اشاره به شروع عملیات اجرایی آزمایشگاه مرجع در دانشگاه بیرجند ادامه داد: آزمایشگاه مرجعی که امروز در دانشگاه بیرجند کلنگ زنی شد مقدمه ای است تا بهتر در خدمت فرآوری و توسعه همکاری با احتیاجهای استان قرار گیرد.

قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه بیرجند نیز در یکی از استان هایی که نسبتاً از سطح پوشش آموزش عالی خوبی برخوردار است بسیار خوب عمل نموده است، اعلام کرد: در خراسان جنوبی بالغ بر 35 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی استان وجود دارد که نشان می دهد توجه به توسعه آموزش عالی در جنوب خراسان بسیار خوب بوده است.

وی تأکید کرد: وجود 700 نفر متخصص در زمینه های گوناگون در یک استان نشان دهنده توجه دولت و مسئولان کشور به توسعه آموزش های عالی و توسعه آموزش های فرهنگی، اجتماعی در بخش های مورد احتیاج است که امید است این ظرفیت ها در خدمت توسعه استان قرار گیرد.

احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح سرای دانشجویی علامه عبدالعلی بیرجندی (خوابگاه ویژه متأهلین) گفت: زیربنای این پروژه 480 متر مربع و در 8 واحد است که عملیات اجرایی آن از اردیبهشت 1397 شروع و در مهر 1398 به اتمام رسیده است و اعتبار هزینه شده در این پروژه 10 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: سالن چند منظوره امید دارای 2 هزار و 32 متر مربع زیربنا و با اعتبار هزینه شده 46 میلیارد ریال دیگر پروژه ای بود که به بهره برداری رسید.

خامسان با اشاره به افتتاح کارگاه های مهارت آموزی دکتراسدا… زنگویی گفت: این پروژه با زیر بنای 180 متر مربع و اعتباری بالغ بر 3,600 میلیون ریال از محل یاری های خیر پروژه دکتر زنگویی عضو هیأت علمی پیشکسوت دانشگاه و درآمدهای اختصاصی دانشگاه به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه بیرجند همچنین با اشاره به افتتاح مجتمع رفاهی، فرهنگی دانشگاه بیرجند (باغ امیریه) ادامه داد: این پروژه نیز با 30 هزار مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از محل درآمدهای اختصاصی، امروز افتتاح شد.

همچنین قائم مقام وزیر علوم به همراه استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم بیرجند خوسف و درمیان از کارگاه های، کنترل و ابزار دقیق، کارگاه الکترونیک، کارگاه نرم افزار، کارگاه تراش سنگ های زینتی، کارگاه فناوری انرژی های نو و تجدیدپذیر بازدید کردند؛ این مجموعه کارگاهی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای و دانشگاه راه اندازی شده است.

در ادامه باقری در نشست اعضای هیئت امنای دانشگاه های خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند حضور یافت.

لازم به ذکر است باقری در بدو ورود به دانشگاه بیرجند با حضور در یادمان شهدای دانشجو و مقبره شهید گمنام این دانشگاه ضمن قرائت فاتحه و اهدای گل، به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

قائم مقام وزیرعلوم در سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی علاوه بر افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه بیرجند در نشست مسئولان آموزش عالی خراسان جنوبی نیز شرکت خواهد نمود.

باقری در روز دوم سفر خود از دانشگاه بزرگمهر قاینات، پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و دانشگاه صنعتی بیرجند بازدید خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 632

به "5 پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پروژه عمرانی دانشگاه بیرجند به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید